مقام فدا/ سالروز وفات حضرت ام البنین سلام الله علیها :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

🖌کارشناس مذهبی؛ حجت الاسلام شیخ محمدمزینانی
 

✍️نگاه اسلام به انسان و جهان نگاهی جامع و همه جانبه است. برای تربیت صحیح انسان ها و جوامع درپرتو اسلام باید همه خواسته های موردنظراین دین جامع را در نظر گرفت.

باید اذعان داشت که تربیت حماسی اصلی انفکاک ناپذیر از تربیت دینی واسلامی است. حماسه و عرفان حقایقی بلند و پرمغز هستند که در تار و پود یکدیگر تنیده شده اند.
تکیه بر روح حماسی بدون معرفت و شناخت حقایق عالم وجود راهی است که سر ازبیراهه های خطرناک وهولناک درمی آورد.

ائمه اطهار(علیهم السلام) به عنوان بزرگترین الگوهای عالم خلقت مردان راستین حماسه بودند. حماسه ای که نه برای جلب و حرکت در مسیر نفس که تنها درراستای اراده الهی جاری می گردید.
درمکتب پر فروغ اهل بیت (علیهم السلام)درکنار مردان خیل عظیم زنان نامداری پرورش یافتند که با درهم آمیختن روح حماسه و عرفان فرزندانی را به جامعه سپردند که به مفاهیم بلند انسانیت و ارزشهای مقدس دینی حیات تازه بخشیدند.

۱۳جمادی الثانی سالروز وفات مادری است پرورش یافته در مکتب وحی که ((شخصیت حماسی)) او معجونی از معرفت و محبت، کرامت و نجابت، ادب و متانت،غیرت و حمیت، سلحشوری و شجاعت و ایثار ومجاهدت است که محصول این صفات برجسته در وجود حضرت ام البنین (سلام الله علیها) منطقی به وجود آورد به نام منطق حقیقت، نه منطق منفعت و نه منطق مصلحت؛ چرا که منطق حقیقت است که انسان را به مقام((فدا))نزدیک می کند.

 قرآن کریم در(آیه شریفه ۲۴سوره توبه)نرسیدن به مقام فدا را خطر جدی گوشزد می کند. همچنین متن زیارتنامه ها و دعاهای امامان عزیز شیعه به این مهم اشاره می کنند و به پیروان راستین خود می آموزند که تا به مقام فدا نرسید به مقام قرب نایل نخواهید شد. تشویق برای رسیدن به این مقام در متن زیارت حضرت صاحب الزمان (عج) به اوج خود می رسد آنجا که می گوییم یا صاحب الزمان با بذل جان و مال و فرزند و اهل و جمیع دارایی ام که همه اش را پیش رویت((فدا)) می کنم و به تصرف امر و نهی تو دهم یاریت می کنم.

به جرأت می توان گفت مادرِ علمدار کربلا شخصیتی پرورش یافته در مکتب قرآن و عترت است که با داشتن روح حماسی و رسیدن به مقام((فدا)) بهترین ثمرات و سرمایه های عمر خود را برای فدا شدن در مکتب حقیقت و شریعت تربیت کرد و الگویی شد برای مادران بزرگوار شهید که باروح حماسی خود فرزندانی تربیت کردند که برای فدا شدن در راه پر افتخار انقلاب و اسلام سبقت می گرفتند.
درود خدا و سلام فرشتگان و ملائکه الهی بر روح و روان این مادر و مادران عزیزی که در مکتب ام البنین پرورش یافتند و ثمرات عمر خود را تقدیم مکتب اهل بیت نمودند.

 

به جمع شاهدان کویرمزینان در تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan

#️⃣شاهدان کویرمزینان در #آپارات https://www.aparat.com/shahedmazinan

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">