کاشت 1300 اصله درخت در باغ راه کاریز مزینان :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

کاشت 1300 اصله درخت در باغ راه کاریز مزینان

جمعه, ۱۹ اسفند ۱۴۰۱، ۰۹:۴۱ ق.ظ

🔹همزمان با هفته منابع طبیعی، مردم شریف مزینان امروز با کاشت 1300 اصله درخت توت، باغ راه کاریز مزینان را افتتاح کردند.

🔹در این مراسم علاوه بر حضور روحانیون مزینان با هماهنگی مهدی آزاده فرمانده پایگاه بسیج شهدای مزینان، مادر شهید والامقام حمیدرضا مزینانی با همراهی جمعی از بانوان به نام و یاد فرزند شهیدش چندین نهال را کاشتند.

🔹کمک ها و همیاری آحاد مزینان دوستان برای سبز ماندن زادگاهشان همچنان ادامه دارد و به درخواست همشهریان عزیز شماره کارت بانکی به نام آقای رضا مزینانی مدیر این پروژه تقدیم می شود.

🔹شایان ذکر است؛ با توجه به برآورد کارگروه این طرح عظیم بیش از 10 هزار اصله درخت در این منطقه کاشته می شود.

استاد ثابت قلم حاج علی جعفری مزینانی که خود یکی از همیاران و کمک کنندگان به این طرح عظیم است در ستایش کار شایسته همشهریان مزینانی می نویسد:

✍️چنانچه مخاطبین گرامی  و همراهان صمیمی به تصاویر انتشار یافته در ارتباط با ایام درختکاری تحت عنوان باغ راه کاریز مزینان دقت کافی و توجه وافی مبذول دارند خواهند دید که در این میدان جهادی زن و مرد و پیر و جوان و روحانی همه دست در دست هم داده اند تا یک هدف مشترک در میدان کار و عمل و جهاد و در عین حال مفرح و شادی بخش را تعقیب و محقق سازند.

هدف مشترک این عزیزان افزودن برگ زرین دیگری در راستای خدمات ارائه شده در روزهای واپسین سال 1401 است که یقینا" در توسعه و بالندگی دیار تاریخی مزینان سهم ارزنده و چشمگیری خواهد داشت.

   ثبت و ضبط و رقم زدن و خلق چنین منظره ها و صحنه های روح انگیز و روُیا گونه به خوبی  نشان می دهد که اهالی و مردم خونگرم و متدین این سامان وقتی پای جهاد و فعالیت به میان می آید همه یک صدا وهم گام و همگرا می شوند و صحنه های دل انگیز و شورانگیزی را خلق می کنند تا نسل های آتی به خالق چنین فضاها و منظره های دلربا و شکوهمند درود تقدیم دارند و نام نیک شان را گرامی بدارند.

در تصاویر بازتاب داده شده در این رسانه کاملا" مشهود است یکی درخت بغل کرده و پای کار می آورد و دیگری پشت تراکتور نشسته و جوی آب  آماده می کند و زمینه ی فراهم کردن درختکاری را جفت و جور می سازد. یکی هم درخت یا نهال را گرفته و دیگری آن را غرس می کند ضمن اینکه جمعی از جوانان برومند که از قدرت و نیرو ی بدنی کافی جوانی بهره برده اند با بیل های خود و با گود برداری سعی دارند تا با کاشتن درخت و نهال و سر سبز نمودن منطقه؛ اهالی و رهگذران ومسافرین را از سرزمین افسردگی و فرسودگی عبور دهند وبه دنیای سرسبز وخرم و شاداب برسانند و چه کاری بهتر از این.

گفتنی است: در عقبه ی خلق چنین صحنه های دلربا؛ برخی از فرزندان این دیار نام آشنا با کمک های مالی سخاوتمندانه خود و تعدادی هم در حال تصویر برداری و چهره هایی با تهیه گزارش و بازتاب فعالیت ها  و گروهی نیز با مهیا کردن امورخدماتی و پشتیبانی  یاری رسانند که بدون شک این جمعیت عاشق پیشه آیینه هایی هستند تمام نما که جلوه های بی بدیل صلح و صفا را در خود نمایان و متجلی می سازند.
پر واضح است که در چنین حال و هوای آکنده از عشق و محبت و ایثار و اتحاد ؛ رکود و سستی و عدم تحرک و تفرقه نه تنها بی معناست بلکه همه رویت و طلعت است و شکوه و زیبایی
ضمن اینکه به ما یاد آوری می کنند : دیگران کاشتند و ما خوردیم /مابکاریم و دیگران بخورند.

از طرفی دقیقاً این حدیث شریف در کلام مولا علی علیه السلام را خاطر نشان می سازند که: ید الله مع الجماعه  .....هرجا مردم هستند کمک و عنایات و پشتیبانی الهی هم هست یا یکپارچگی رحمت است و پراکندگی عذاب
🌹سپاس و درود بر یکایک شما درختکاران و سرسبز آفرینان با همت


به جمع شاهدان کویرمزینان در تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan

شاهدان کویرمزینان در #آپارات https://www.aparat.com/shahedmazinan

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">