اتمام ساخت پله های ابر تندیس دکترعلی شریعتی در مزینان/ پله پله تا ملاقات با خدا :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

🔹حاج احمد صباغ از اتمام آخرین مرحله پروژه ابرتندیس فرزند شایسته کویر دکتر علی شریعتی مزینانی در زادگاهش مزینان خبر داد.

🔹این فعال فرهنگی و آبادگر مزینانی که با تحقیق و پژوهش در تمدن ایرانی و آثار دکتر شریعتی طرح و ایده پیکره علی پسر مزینان را ارائه کرد؛  برای ساخت آن نیز خودش آستین همت بالا زده و ساخت تندیس را به هنرمند برجسته مجسمه‌ساز، خطاط، نقاش و طراح  سبزواری استاد محمدحسین ماستیانی سپرد.


🔹کار ساخت و تکمیل تندیس دکترعلی شریعتی مزینانی با هنرمندی استاد ماستیانی سال 1391 در ارتفاع 5 متر و چهار طبقه و  با عنوان «پله پله تا ملاقات با خدا»  و بازشناسی هویت- ایرانی- اسلامی و با محوریت کویریات- اجتماعیات- اسلامیات در آثار دکترعلی شریعتی مزینانی  انجام و در مسیر راه ابریشم و مزینان قدیم و چشم انداز کویر  و برفراز قنات تاریخی مزینان و تلاقی سه تمدن بزرگ ایرانی نصب گردید.

🔹تندیس سقراط خراسان علامه محمدتقی شریعتی مزینانی نیز که در ابتدای ورودی مزینان نصب شده توسط استاد ماستیانی و همت حاج احمدصباغ ساخته شده است.

🔹عشق و ارادت فرزندان مزینانی به دکتر علی شریعتی موجب شد که حاج احمد هیچ گونه درخواست کمک از دوایر دولتی برای پیشبرد کار نداشته باشد و تمامی بودجه ساخت و نصب این تندیس توسط خود او و کمک دوستداران فرزند شایسته کویر تأمین شود.

🔹آخرین مرحله از تکمیل این طرح عظیم، پله های ابتدایی آن بود که طی سه هفته تلاش و کوشش این خادم بی ادعای مزینان و با مبلغ یکصد میلیون تومان به اتمام رسید که بخش اعظم آن توسط خود حاج احمد هزینه شده است و امیدواریم خیرین مزینانی بازهم به کمک وی بشتابند.

🔹یکی دیگر از آرزوهای بسیار ارزنده جناب صباغ، ساخت یادمان کوزه گر فخار مزینانی است که خود او در سال 1353 عکسی از کارگاه حاج عباسعلی ثبت کرده و محل نصب تندیس دکترعلی شریعتی مزینانی نیز در همان مکان می باشد که مجبور بودند با تخریب آن کارگاه چنین پروژه ای را به سرانجام برسانند.

🔹در چهار پله ابرتندیس فرزند شایسته کویر که از خاک به افلاک رسیده در ابتدا به تعریف طبیعت(نیایش)، تاریخ، جامعه و خویشتن می پردازد و در میانه نیز این عبارات نقش بسته است؛1-هبوط در کویر(نیستان من کویر) «این تاریخی که در صورت جغرافیا ظاهر شده است»2-پیروزی قبل از آگاهی فاجعه است 3-تفسیر شمع(شریعتی-مزینانی-علی) 4-بازگشت به خویشتن خویش

🔹در نقطه اتصالی و در ارتفاعی که علی با قلم و دفترش بر آن ایستاده این جملات که شعارها و  اعتقادات اوست دیده می شود؛ قلم توتم من است، شهید قلب تاریخ است، شمع مگر نه خود من است، عرفان برابری، آزادی

به جمع شاهدان کویرمزینان در تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan

شاهدان کویرمزینان در #آپارات https://www.aparat.com/shahedmazinan

شاهدان کویر مزینان در پیام رسان ایتا https://eitaa.com/sh_mazinan

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">