"محمد"(ص) آفریده شد تا.... :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

"محمد"(ص) آفریده شد تا....

سه شنبه, ۱۱ مهر ۱۴۰۲، ۰۷:۱۷ ق.ظ

 

🖌کارشناس مذهبی؛ حجت الاسلام حاج شیخ محمد مزینانی

 

✍️ولادت پیامبر اعظم، در زمانی واقع شد که بشریت آن روز دو خصوصیت بارز داشت:
خصوصیت اول اینکه،بشریت در آن زمان از لحاظ علمی و عقلانی و فکری، نسبت به انسانهای گذشته بسیار پیشرفته بود.در میان آنها، فیلسوفانی پدید آمده و دانشمندانی  پیدا شده بودند. ریاضیدان ها، پزشکان، مهندسین بزرگ و تمدنهایی سرپا شده بود.این تمدنها بدون علم که نمی شد! آکادمیها در غرب، هگمتانه ها در شرق،تمدن چین،تمدن مصر و دیگر تمدنهای بزرگ تاریخی ، به وجود آمده بودند.یعنی بشر،کامل شده بود.
خصوصیت دوم که جمع این دو خصوصیت با هم، خیلی عجیب است، این است که بشر، در آن روز از لحاظ اخلاقی ،در اوج انحطاط بود.همین بشر برخوردار از علم و دانش، به شدت اسیر تعصبات،اسیر خرافات،اسیر خودخواهی ها، اسیر ظلم و ستم و اسیر حکومتهای مردم کُش و ضدبشری بود.کسی اگر تاریخ را مطالعه کند خواهد دید که در آن دوران همه بشریت اسیر بودند.امیر بیان علی علیه السلام در نهج البلاغه شریف می فرماید:خدا پیامبر را در زمانی فرستاد که،مردم در فتنه ها گرفتار شده ،رشته های دین پاره شده و ستون های ایمان و یقین ناپایدار بود.امور مردم پراکنده بود؛راه رهایی دشوار و پناهگاهی وجود نداشت؛چراغ هدایت بی نور، وکور دلی همگان را فرا گرفته بود.خدای رحمان معصیت می شد و شیطان یاری می گردید.فتنه ها مردم را لگد مال کرده و با سُم های محکم خود،نابودشان کرده و پا بر جا ایستاده بود.اما مردم حیران و سرگردان، بی خبر و فریب خورده،در کنار بهترین خانه یعنی کعبه و بدترین همسایگان یعنی بت پرستان زندگی می کردند.خواب آنها بیداری و سُرمه چشم آنها اشک بود؛ در سرزمینی که دانشمندان آن لب فرو بسته و جاهل گرامی بود.
در چنین زمانه ای بود که خدای رحمان"محمد"صلی الله علیه واله و سلم را آفرید.
او آفریده شد که ، نقطه مرکزی و محوری آحاد بشریت گردد.او آفریده شد تا شک و تردیدها را نابود سازد.او آفریده شد،تا وفاداری به پیمان "فطرت"را زنده کند.او آفریده شد تا نعمتهای فراموش شده را یاد آوری نماید.او آفریده شد، تا "توانمندی های پنهان شده عقل ها" را آشکار سازد و نشانه های قدرت خدا را معرفی کند.
امروز آحاد انسانها و امت اسلام بیش از همیشه به پیامبر اعظم خود نیازمند است،به تعالیم انسان ساز او،به هدایت او.به معنویت او، به عزت او،به رحمت و کرامت او ، به درس جهاد و مقاومت او و به حیات طیبه ای که به بشر آن روز هدیه کرد.
جامعه اسلامی ما، آن وقتی به معنای واقعی کلمه ،جامعه ی اسلامیِ کامل است ، که خود را منطبق بر "اخلاق محمدی" صلوات الله و سلامه علیه کند.

 

به جمع شاهدان کویرمزینان در تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan

شاهدان کویرمزینان در #آپارات https://www.aparat.com/shahedmazinan

شاهدان کویر مزینان در پیام رسان ایتا https://eitaa.com/sh_mazinan

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">