بازهم ایستگاه مزینان کم بارش ترین منطقه با 70درصد کاهش :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

بازهم ایستگاه مزینان کم بارش ترین منطقه با 70درصد کاهش

چهارشنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۳:۴۳ ب.ظ
سال آبی,مصرف آب در تهران

 

 
 با شش درصد کاهش در مقایسه با سال آبی گذشته؛ حجم بارش های کشور به 204 میلیمتر رسید که در مقایسه با دوره زمانی مشابه متوسط درازمدت، هشت درصد کاهش یافته است.

به گزارش شاهدان کویرمزینان به نقل از مهر ؛ در هفته گذشته به طور متوسط سه میلیمتر بارش در کشور رخ داده است. همچنین حجم بارش های کشور از ابتدای سال آبی جاری تاکنون در مقایسه با زمان مشابه سال آبی گذشته شش درصد کاهش نشان می دهد.

بارش ها در دوره مشابه سال آبی گذشته 218 میلیمتر و دوره درازمدت 43 ساله 221 میلیمتر ثبت شده بود.

براساس این گزارش، در پایان هفته گذشته بیشترین افزایش بارندگی در مقایسه با دوره درازمدت به ایستگاه هوشک سروان در سیستان و بلوچستان و بیشترین میزان کاهش بارندگی در مقایسه با دوره درازمدت به ایستگاه مزینان در خراسان رضوی با 70 درصد کاهش اختصاص داشته است.

علاوه بر وضعیت نامناسب بارندگی ها، میزان مصرف آب در تهران نیز همزمان با گرمتر شدن هوا 7.7 درصد افزایش یافته است. جمع مصرف آب تهران از آغاز امسال تاکنون به 147 میلیون و 201 هزار مترمکعب رسید.

آب مصرف شده توسط شهروندان تهرانی در کمتر از 2 ماه از آغاز سال جاری به میزان 3.06 درصد ذخیره فعلی آب در سد لار بوده است.

  • علی مزینانی

مزینان

نظرات  (۱)

درود
و
با امید باران...

پاسخ:
پاسخ:
باسلام و عرض ادب
بادعای شما خواهد بارید استاد

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">