یادداشت بازدید مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی از مجتمع خدمات بهزیستی مزینان :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه


    

شاهدان کویرمزینان ؛ سوم شهریور ماه سال جاری خانم دکتر شکیب مدیرکل سازمان بهزیستی خراسان رضوی به همراه تعدادی از معاونین و مسئولین این سازمان برای بازدیداز  پروژه های در حال ساخت بهزیستی در چهارشهرستان راهی نیشابور ، سبزوار ، جغتای و داورزن شدند  که در آخرین مرحله  از مجتمع خدمات بهزیستی  و موسسه خیریه حضرت نرجس خاتون مزینان نیز بازدید نمودند و پس از شنیدن توضیحات فاطمه مزینانی بانی و سرپرست این پروژه ها خانم دکتر شکیب قول مساعدت و همکاری برای تکمیل بنا و همچنین راه اندازی آن را دادند که امیدواریم عملی شود.

متأسفانه حضور این مقامات در هیچ یک از رسانه های محلی و رسمی منتشر نشد و این موضوع با واکنش شاهدان کویرمزینان مواجه گردید و پس از انتشار گلایه نامه ای  در این وب ، بعضی از رسانه های شهرستان به آن پرداختند .اما پس از گذشت یک ماه و نیم از این رویداد ، پورتال خبری اداره کل بهزیستی خراسان رضوی با انتشار سفرنامه ای با عنوان :حضور سبز مدیران بهزیستی خراسان رضوی در چهار شهرستان استان، گزارشی از این بازدید را منتشر نموده است که برای یاد آوری وعده های مدیرکل تقدیم مخاطبان گرانمایه می شود.

قبل از انعکاس این گزارش ذکر این نکته لازم است که طبق اعلام نورالله مزینانی مدیر روابط عمومی مجتمع خدمات بهزیستی مزینان : ساختمان احداثی مجتمع آماده ی مسقف شدن است و نیاز به کمک و همیاری خیرین ارجمند می باشد و شهروندان محترم می توانند کمکهای نقدی خود را به شماره های 0334476832006 شماره کارت6037691751899311  نزد بانک صادرات مزینان واریز نمایند همچنین شماره تلفنهای   09123392960 - 09122893324 - 05724333022 آماده پاسخگویی در باره مجتمع و موسسه مزینان می باشند درادامه گزارش پورتال بهزیستی خراسان رضوی بدون هیچ گونه تغییری تقدیم می شود.

بازدید از مجتمع خدمات بهزیستی مزینان:


ساعت حدود سه و نیم بعد از ظهر، اعضای شورای معاونین بهزیستی خراسان رضوی به بخش مزینان رفتند و از مجتمع خدمات بهزیستی این بخش که به همت خیرین ایجاد شده بازدید کردند.

هیأت امنای مؤسسه ی خیریه ی نرجس خاتون همچنین یک ساختمان با زیربنای ۱۵۰۰ متر مربع را در دست ساخت دارند که برای مصارف مددجویان بهزیستی ساخته شده است.

تأسیس یک مهد کودک در محل ساختمان قدیمی مجتمع با ابتکار یکی از خیرین به نام منطقه برای پوشش کودکان محروم ۴ روستای اطراف، از دیگر اقدامات این مجموعه ی نیکوکاری است.

خانم مزینانی که به گفته ی خودش بازنشسته ی سپاه است و به منطقه آمده تا کارهای زمین مانده ی بخش را با کمک خیرین انجام دهد در مراسمی که در محل مجتمع برگزار شد گفت: من برای ساخت مسکن به اینجا آمدم اما دیدم نیازهای مهمتری در منطقه هست که باید به آنها رسیدگی شود. اول از مهد کودک شروع کردم و ساختمان رها شده و مخروبه ای را که در اینجا بود با کار شبانه روزی خود و همکاران نیکوکارم، تبدیل به یک ساختمان مرتب و قابل استفاده کردیم که اینک یک کارگاه خیاطی برای زنان سرپرست خانوار در آن راه اندازی کرده ایم که در آن ۳۰ زن تا کنون آموزش دیده اند و یک مهد کودک تأسیس کرده ایم که ۲۵ کودک محروم از روستاهای مجاور در آن به آموزش و تعلیم و تربیت مشغول هستند.

او گفت: در بخش CBR 100 پرونده داریم که دو سال است رسیدگی می کنیم ولی حتی یک ریال یارانه دریافت نکرده ایم.

خانم مزینایی همچنین از تشکیل یک هیأت مذهبی با مشارکت زنان سرپرست خانوار سخن گفت که به گفته ی او نماز و روزه ی قضا شده ی مسلمانان را برگزار می کنند و دو میلیون از درآمد خود را که از این راه کسب شده، وقف و صرف هزینه های این مجموعه کرده اند.

او همچنین گفت که بزودی یک کارگاه تولیدی برای زنان منطقه راه اندازی می کند و یک مرکز فیزیوتراپی برای معلولینی که نیاز به این خدمت دارد ایجاد خواهد کرد.

او به ساختمان در حال احداث اشاره کرد و گفت: تا کنون ۱۵۰ میلیون تومان توسط خیرین در این مجموعه هزینه شده و برای ادامه کار از بهزیستی کمک می خواهیم که این مجموعه ی بزرگ را با کاربری مورد نظر بهزیستی راه اندازی کنیم.

ختم مجلس با سخنان مدیر کل؛

مدیر کل بهزیستی نیز در سخنانی در این مراسم، از اختصاص ۲۰ میلیون تومان کمک بهزیستی برای سقف زنی ساختمان خبر داد.

دکتر شکیب ضمن تشکر از خانم مزینانی و همکاران و نیکوکارانی که به این مجموعه کمک کرده اند گفت: برای افزایش پرونده های شما تصمیم گیری شده و یارانه ی آن نیز به شما تعلق می گیرد.

وی گفت: برای تصمیم در مورد کاربری این ساختمان بزرگ، پیشنهادات خوبی مطرح شده و باید با بررسی بیشتر و بدون شتابزدگی، کاربری مناسبی برای آن تعریف کنیم که برای مددجویان کل منطقه، مفید باشد.

دکتر شکیب با اشاره به زندگی معلم شهید دکتر علی شریعتی گفت: این منطقه زادگاه ایشان بوده و باید کارهای فرهنگی بزرگی در خور شخصیت وی در منطقه انجام شود.

پس از پایان مراسم در مزینان، هیأت عالی بازرسی و نظارت بهزیستی خراسان رضوی در ساعت ۵٫۳۰ عصر راهی مشهد شدند.

  • علی مزینانی

نظرات  (۱)

  • علیرضا صانعی
  • باتشکر فراوان ازخانم دکتر شکیب خداکنه وعده های خانم شکیب هم مثل وعده های بعضی ازمسئو لین توخالی نباشد


    پاسخ ما
    باسلام وعرض ادب
    نه انشاء الله

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">