مزینانی :نصب دوربین‌های هوشمند در مناطق تحت مدیریت و حفاظت شده :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه بر اساس افق چشم ‌انداز 1404 باید 17درصد از سطح کشور جزء مناطق تحت مدیریت باشد، گفت:‌ به منظور کنترل و نظارت بهتر مناطق تحت حفاظت، مقرر شد این مناطق مجهز به دوربین‌های هوشمند شود.

خبرگزاری فارس: نصب دوربین‌های هوشمند در مناطق تحت مدیریت و حفاظت شده

به گزارش شاهدان کویرمزینان ؛علیرضا مزینانی در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس اظهار داشت: استفاده از روش‌های نوین برای حفاظت و صیانت از مناطق حفاظت شده و پارک‌های ملی در دستور کار قرار گرفته است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست افزود: هم‌اکنون بسیاری از کشورهای دنیا در جهت بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین و همچنین خدمات پروازی در امر حفاظت از محیط زیست استفاده می‌کنند؛ از اینرو لازم است که ما نیز در این جهت حرکت موثری را آغاز کنیم.

وی بیان داشت: هم‌اکنون مناطق حفاظت شده کشور بیشتر به کمک بهره‌گیری از نیروهای انسانی(محیط بانان) کنترل و حفاظت می‌شود اما لازم است که مناطق و پارک‌های ملی کشور به واسطه بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین از قبیل دوربین‌‌های هوشمند و همچنین خدمات پروازی کنتری و نظارت شود.

مزینانی با بیان اینکه هم‌اکنون مناطق تحت استحفاظی محیط بانان کشور مطابق با استاندارد جهانی نیست، بیان داشت:‌ بر همین اساس درصدد هستیم که با استخدام‌های جدید از محیط بانان و همچنین استفاده از تجهیزات نوین به استانداردهای جهانی نزدیک شویم.

این مقام مسئول یادآور شد: بر اساس استانداردهای جهانی هر محیط بانی برای حفاظت از محدوده مشخصی از مناطق تحت پوشش مسئولیت دارد و این محدوده‌ها برای محیط بانان کشور حدود 45 هزار و یا 50 هزار کیلومتر مربع تعریف شده است این در حالی است که برای محیط بانان سایر کشورها بر اساس استانداردهای جهانی 15 هزار هکتار تعریف شده است.

وی تحقق امر مزبور را مستلزم افزایش تعداد محیط بانان عنوان کرد و گفت: بر اساس افق چشم ‌انداز 1404 باید 17درصد از سطح کشور جزء مناطق تحت مدیریت باشد؛ هم‌اکنون 10.4درصد از سطح کشور جزء مناطق تحت مدیریت است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست ابراز داشت: درحال حاضر عملیات نصب دوربین‌های هوشمند در برخی از مناطق تحت حفاظت به صورت پایلوت انجام شده است که برای نمونه می‌توان به نصب دوربین به صورت پایلوت در بخشی از تالاب انزلی، دریاچه ارومیه و‌ پارک ملی بمو شیراز اشاره کرد.

مزینانی خاطرنشان کرد‌: با توجه به اینکه نصب دوربین در مناطق تحت کنترل با هزینه‌های هنگفتی همراه است از اینرو مقرر شده طی برنامه‌ طولانی مدت عملیات نصب دوربین‌های هوشمند را از مناطق حساس آغاز کنیم.

منبع : خبرگزاری فارس

  • علی مزینانی

نظرات  (۱)

  • معبر سایبری خادم الشهدا
  • سلام
    خوبید ایشالله؟
    حتما به قسمت موضوعات وب(قسمت فتنه و بصیرت)برید و مطالبش رو بخونید چون 100درصد بدرد انتخابات ریاست جمهوری92میخوره.(فتنه و بصیرت از صدر اسلام تاکنون)
    بازم میگم حتما برید و بخونید.

    با مطالب
    1-برای لیلة الرغائب شب آرزوها
    2-صبرمی کنیم پابه پای تاریخ!
    3-از هاشمی مدل ۲۰۰۵ تا مدل ۲۰۱۳
    4-خداحافظ اسرائیل!!!
    5-آقای هاشمی ما با اسرائیل سر جنگ داریم…
    6-فوتوکاتور/ مشائی سوژه ی سوال امتحانی !
    منتظر حضور و نظر گرمتون هستم.

    khademoshohada1.ir
    معبر سایبری خادم الشهدا
    یاعلی

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">