دکترمزینانی:کنارگذاری اجتماعی جوانان نیاز به تدبیر مسئولان دارد :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

به گزارش شاهدان کویرمزینان به نقل ازخبرگزاری برنا، نشست تخصصی کنار گذاشته شدگی اجتماعی جوانان به میزبانی مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان برگزار شد. 

علی اکبر تاج مزینانی محقق پایان نامه کنارگذاری اجتماعی جوانان در ایران، در این نشست گفت: این موضوع از مشکلات و مسائل روز دنیاست که در مباحث اجتماعی مورد بررسی قرار می گیرد. کنارگذاری اجتماعی جوانان در ایران یک پایان نامه دکتری بود که با بهره گیری از داده‌های مراکزی چون سازمان ملی جوانان سابق، مرکز آمار ایران و بانک مرکزی و با پیمایش بر روی گروه نمونه‌ای متشکل از ۱۲۰۰ شهروند تهرانی انجام شد.

وی در تعریف کلی از کنار گذاری گفت: کنارگذاری یعنی وضعیت و فرآیند نداشتن و محروم شدن از حقوق، فرصت‌ها و منابع مورد نیاز برای مشارکت کامل و مؤثر در حیات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و بهره بردن از سطحی از زندگی و بهزیستی که برای متوسط افراد جامعه مهیا باشد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی در باره ابعاد و شاخص‌های این تحقیق گفت: هشت بعد اقتصادی، جسمی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، الکترونیکی، محله‌ای و ذهنیتی و ۵۰ شاخص برای این پژوهش در نظر گرفته شد و ۲۱۸ آیتم شناسایی شده برای مفهوم کنارگذاری اجتماعی، به صورت عملیاتی در نظر گرفته شد.

تاج مزینانی با اشاره به تبیین‌های نظری کنارگذاری اجتماعی جوانان در ایران گفت: از میان تمامی نظریه‌های موجود، یک مدل جدید ارائه کردیم به نام مدل چند سطحی کنارگذاری که عوامل کنارگذاری را در سطوح فردی، خانوادگی، محلی، ملی و بین المللی مورد بررسی قرار داد.

وی ادامه داد: در سطح فردی، جنسیت، معلولیت، قومیت و سبک زندگی مورد مطالعه قرار گرفت. در سطح خانوادگی، عوامل پایگاه اقتصادی، اجتماعی، ساختار خانواده، محیط و جو خانواده و جهت گیری ارزشی خانواده بررسی شد. در سطح محلی، عوامل منطقه جغرافیایی، سطح توسعه یافتگی و محل زندگی مطالعه شد. در سطح ملی، عوامل بازار کار، نظام آموزشی، نظام رفاهی، ایدئولوژی سیاسی، نظام دادرسی و تغییرات جمعیت شناختی و در سطح بین المللی نیز عوامل بحران‌های منطقه‌ای و جهانی، جهانی شدن و تحریم های جهانی مورد مطالعه و بررسی قرار گرفتند و نتایج آن ارائه شد.

تاج مزینانی در جمع بندی این نشست عنوان کرد: به نظر می‌رسد در وضعیت فعلی مجموعه‌ای از این عوامل را داریم که بر کنارگذاری اجتماعی جوانان کشور تأثیر گذار است و هر کدام از این عوامل گروهی از جوانان را دچار کنارگذاری، محرومیت و مطرودیت می کند. پس لازم است مطالعات بیشتر و عمیق تری روی تک تک این عوامل داشته باشیم.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی تاکید کرد: کنارگذاری اجتماعی جوانان نیاز به تدبیر مسئولان دارد. نهادهای مسئول در امور جوانان به‌ویژه وزارت ورزش و جوانان و شورای عالی جوانان باید با برنامه ریزی و سیاستگذاری مناسب به این موضوع توجه کنند.

نشست جوانان و ادغام اجتماعی

شاهدان کویرمزینان ؛ دکتر علی تاج مزینانی استادیار، دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی (ره) دارای تحصیلات عالیه کارشناسی ارشد معارف اسلامی و علوم سیاسی از دانشگاه امام صادق(ع) و دکترای سیاستگذاری اجتماعی (با تاکید بر مطالعات جوانان)، دانشگاه گلامورگان، انگلستان است که در حال حاضر معاونت پژوهشی مرکز مطالعات اجتماعی  فرهنگی جوانان، دانشگاه علامه طباطبایی (ره) و مسئولیت کارگروه تدوین سیاستها و راهبردهای کلان نقشه مهندسی فرهنگی کشور، شورای عالی انقلاب فرهنگی را نیزعهده دار می باشد

این مزینانی فرهیخته آثار ارزشمندی ازجمله ؛مطالعه تطبیقی رفاه جوانان در نظامهای رفاهی کشورهای توسعه یافته، راهنمای بین المللی مطالعات جوانان ،پیمایش ملی ارزشها، نگرشها و رفتار سیاسی جوانان ، رفتار سیاسی جوانان (انتخابات ریاست جمهوری، شوراها، خبرگان) وده ها مقاله علمی ، سیاسی واجتماعی به زبان انگلیسی وفارسی وهمچنین ترجمه چندین کتاب مهم مانند؛فرهنگ جوانان روسیه: سازندگان و ساخته شدگان یک ملت نوشته ی هیلاری کلینتون و...را درکارنامه ی علمی خود دارد.

استاد علی اکبرتاج مزینانی همچنین  علاوه بر آشنایی با رایانه: مهارت‌های هفتگانه ICDL؛ SPSS و دیگر نرم افزارهای مورد نیاز فعالیت علمی - پژوهشی به دو زبان انگلیسی وعربی نیز تسلط کامل دارد.

وی فرزند مرحوم حاج محمدحسن تاج مزینانی است که درمزینان به (مهدوی) شناخته می شوند و اجداد وی نیز از علمای ارزشمند مزینان می باشند.


  • علی مزینانی

نظرات  (۳)

سلام ادرس وب سایت من رو در پیوند وب خودت تعقیر بده ممنون
http://mazinan-news.blog.ir/
  • مهدی مزینانی
  • با سلام مجدد.عرض کردم مزینان و مزینانی قابلیت وپتانسیل رسیدن به مدارج بالای علمی , فرهنگی واخلاقی را دارد.لکن کمی اتحاد و همچنین تداوم حرکت شما یعنی ایجاد بستر مناسب ارتباطی به منظور ایجاد هسته متمرکز اطلاعاتی کاربردی به منظور تشکیل زنجیره قوی اجرایی می تواند سرعت رسیدن به هدف را ارتقا دهد.بارها در محافل دوستان مزینانی عرض کردم بانک اطلاعاتی مزینانی ها و استفاده از جایگاه های شغلی و اجتماعی باعث رشد مزینانی ها خواهد بود.لازمه این کار کمی بی تکلف بودن و نیز کسی را می خواهد که پا در این راه گذاشته و همتی مضاعف بکار گیرد.به امید آن روز.از بنده پرسیدید بنده به تازگی مدیر روابط عمومی مدیریت شعب بانک سپه در استان سمنان شده ام.در زمینه مجری گری فعالیت دارم.چند کار بازیگری هم در کارنامه کاری خود دارم.به امید خدا در آینده ای نزدیک با سیمای مرکز استان سمنان هم همکاری خواهم داشت.
    سلام
    خوبید ایشالله؟

    با مطلب
    یادداشتی منتشر نشده از دکتر سعید جلیلی
    منتظر حضور و نظر گرمتون هستم.

    khademoshohada1.ir

    یاعلی

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">