دکتر مزینانی : به جای راه‌اندازی مجلس، مجمع جوانان را احیا کنید :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

یک عضو مرکز مطالعات جوانان دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به فعالیت مجمع ملی جوانان در دهه 80 گفت: این مجمع ضمن اخذ نظرات جوانان و تشکل‌هایشان به نظارت و ارزیابی فعالیت‌های دستگاه‌های فعال در حوزه جوانان می‌پرداخت اما متاسفانه به علت تغییر دولت منحل شد.

به گزارش شاهدان کویرمزینان دکتر علی‌اکبر تاج مزینانی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس «جوانان» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: حال که وزارت ورزش و جوانان به فکر ایجاد تشکلی برای جوانان است، مجمع ملی جوانان می‌تواند با انجام اصلاحاتی به عنوان یک نهاد قوی در حوزه جوانان و بهتر از یک مجلس عمل کند.

وی ادامه داد: در سال 83 مجمع ملی جوانان را داشتیم و از جمله افرادی بودم که روی طرح آن کار کردم و مطالعه‌ای تحت عنوان نهادهای فراگیر جوانان در جهان منتشر شد. هرچند که این مجمع با ساختاری که از ابتدا برای آن پیش‌بینی شده بود فاصله داشت ولی ساختار کارآمدتری برای مشارکت جوانان بود.

این جامعه‌شناس با بیان اینکه مشارکت جوانان فعالیت مثبتی است، تاکید کرد: سطح این کار نیز از اهمیت برخوردار است. مشارکت سطوح مختلفی دارد و از دریافت دیدگاه‌های جوانان تا سپردن تمام امور جوانان به آنان را شامل می‌شود. در این شرایط جوانان از طراحی و برنامه‌ریزی امور گرفته تا اجرا و نظارت و ارزیابی آن‌ها را به عهده دارند.

مزینانی در پایان با اشاره به تشکیل مجلس دانش‌آموزی اظهار کرد: مجلس دانش‌آموزی چندان در امور دانش‌آموزان تاثیری نداشت. چنین مجلس‌هایی تنها جنبه نمایشی دارد که فقط ممکن است به دستگاه‌ها مشاوره دهد و به نظر نمی‌رسد اعضای آن بتوانند در اجرا و نظارت دخالت کنند.

  • علی مزینانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">