مزینانی:بسیاری از شهروندان، صنایع دستی ایرانی زیبا و ارزان را نمی شناسند :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

تهران بزرگ- رییس انجمن صنفی رفوگران فرش دستباف تهران گفت: بسیاری از شهروندان صنایع دستی با کیفیت، زیبا و ارزان قیمت تولید هنرمندان ایرانی را نمی شناسند و خریداری نمی کنند.

کد خبر: 80439216 | تاریخ خبر: 13/09/1391

ˈحسن مزینانیˈ روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به طور نمونه برخی مردم بویژه نسل جوان حاضر است یک کیف مصنوعی به قیمت 100 هزار تومان را خریداری ‌کند اما برای خرید یک کیف جاجیمی دستبافت باکیفیت و زیبای ایرانی به بهای 30 هزار تومان تمایلی نشان نمی دهد.

وی با تاکید بر ضرورت تبلیغات و فرهنگ سازی در این زمینه گفت: علاوه بر توجه به بازارهای خارجی باید فرهنگ سازی مناسبی برای توسعه صنایع دستی در داخل کشور انجام شود.

مزینانی بیان کرد: مسئولان متولی بازار داخلی صنایع دستی را نباید از یاد ببرند.

وی ضعف در برنامه‌ریزی صحیح و دراز مدت، نداشتن تبلیغات و فرهنگ سازی را از جمله مشکلات حوزه صنایع دستی کشور عنوان کرد.

مزینانی گفت: مشاهده های ما نشان می دهد وقتی برای تغییر تزیینات یک نهاد یک میلیارد تومان هزینه می‌شود اما روی میز آن هیچ جامدادی، خاتم‌کاری و سفالی ساخت ایران دیده نمی‌شود، باید بیشتر به موضوع فرهنگ سازی توجه کنیم.

مزینانی برگزیده سال 1387 از سوی بازرگانی استان تهران به عنوان برترین در زمینه تبلیغ و ترویج فرش دستباف، برگزیده سال 1389 از سوی میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان تهران در هفته گردشگری به عنوان نمونه در زمینه فرش و گلیم استان و برگزیده نمونه در سال1390 در هفته فرهنگی در کشور بلاروس بوده است.

تهران/7245/1556/


شاهدان کویرمزینان؛ ضمن تبریک به استادحسن مزینانی برادر سه شهید بزرگوار علی ، محمد وحسین شهیدی که توانسته درزمینه این هنر اصیل هنری به عنوان هنرمندنمونه معرفی شود آماده است تا با معرفی دیگر یاران وفرزندان مزینانی آثار وموفقیتهای آنان را در وبلاگ شاهدان کویر منتشرنماید .


  • علی مزینانی

نظرات  (۳)

  • مجله اینترنتی اسرارنامه
  • با سلام و احترام . مطلب شما در خصوص فعالیت های آقای حسن مزینانی یکی از فرزندان گرانقدر منطقه سبزوار بزرگ که در تهران ریاست انجمن صنفی رفوگران فرش دستباق تهران را برعهده دارد ، در مجله اینترنتی اسرارنامه با ذکر منبع مورد اشاره قرار گرفت.
    برای مطالعه این مطلب به آدرس زیر مراجعه نمایید :

    راهکارهای اجرایی شدن شعار سال 92
    http://www.asrarnameh.com/news.php?id=1814
  • حمید مزینانی
  • موسسه خیریه حضرت نرجس خاتون (ع)به منظور تکمیل بانک اطلاعات حامیان خود در سراسر کشور آماده دریافت اطلاعات شناسایی شما می باشد 0لذا از آن حامی محترم تقاضا می شود در صورت تمایل اطلاعا ت را تکمیل و به شماره زیر ارسال نمایید
    نام نام خانوادگی- نام پدر- لقب شناسایی در مزینان- تولد- کد ملی- تحصیلات- ساکن - تلفن ثابت- همراه- تحت تکفل- نوع همکاری
    09123392960-05724333022
    اهداف موسسه
    -کمک به نیازمندان فرهنگی منطقه
    -کمک به تحصیل خانواده های خانواده های کم درآمد
    -کمک به نیازمندان از کار افتاده و سالمند
    ایجاد کارگاههای کارآفرین در منطقه
    -ایجاد مرکز ترک اعتیاد و مشاوره خانواده
    -ایجاد مرکز توانبخشی
    -افتتاح صندوق قرض الحسنه در منطقه
    -مهد کودک
    -پیش دبستانی
  • مجله اینترنتی اسرارنامه
  • بسیار عالیست.
    ای کاش ایشان از توانمندی و قدرت شغلی و اجتماعیشان درجهت خدمت رسانی عام المنفعه به شهر و روستای زادگاه نیز یاری بگیرند که قطعاً هم رضایت خدا را به همراه خواهد داشت و هم خوشحالی مردم را .
    پیروز باشید...

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">