دکتر احسان شریعتی مزینانی : پروژه روشنفکری دکتر شریعتی ناقص مانده است :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

احسان شریعتی در دانشگاه فردوسی مشهد:

پروژه روشنفکری دکتر شریعتی ناقص مانده است

به گزارش شاهدان کویرمزینان به نقل از قدس آنلاین ؛ فرزند دکتر علی شریعتی گفت: پروژه روشنفکری که دکتر شریعتی آن را شروع کرد ناقص ماند.

احسان شریعتی بعد از ظهر امروز در محل دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد افزود: روشنفکری اسلامی دقیقا مقابل رنسانس غرب قرار دارد.

وی تصریح کرد: روشنفکری دینی بعد از انقلاب در ایران مطرح شده اما روشنفکری مسلمانی پیش از انقلاب توسط دکتر شریعتی مطرح شده است.
وی اضافه کرد: در ایران سنت روشنگری را داریم اما جنبش آن را نداریم، روشنفکری خود نوعی روشنگری است.

شریعتی یادآور شد: دکتر شریعتی با ایجاد جلسات قرآن و کانون نشر حقایق راه جدیدی را در کشور ایجاد کرد که روشنفکران آن زمان این راه را به تمسخر گرفتند.

وی ادامه داد: مهندس بازرگان و آیت‌الله طالقانی نسل دومی بودند که راه روشنفکری دکتر شریعتی را ادامه دادند.

وی یادآور شد: در آستانه دهه 60 چرخشی در کشور بوجود آمد و سنت‌گرایی تبدیل به اصولگرایی شد.

شریعتی خاطرنشان کرد: در هشت سال گذشته کشور دچار بن‌بست‌هایی شد که این موضوع باعث چرخش به دوره اصلاحات و ریزش اصولگرایان شد.

وی گفت: شعاری که در اوایل انقلاب با عنوان "نه شرقی، نه غربی" مطرح می‌شد به دنبال بیان این موضوع بود که نه دیکتاتوری را می‌خواهیم و نه سرمایه‌داری را، بلکه دنبال استقلال و آزادی هستیم.

وی افزود: برخی می‌خواهند روشنفکری را به قتل برسانند و در این زمینه نیز تلاش‌هایی کرده‌اند.

  • علی مزینانی

نظرات  (۳)

سلام علی آقا بنی صدرهم یک روزرئیس جمهورایران بودولی خائن به اسلام وملت مهندس بازرگان هم یک لیبرال ومتمایل به غرب وسکولاربوده است به این دلیل نمی توان خیلی به سخنان ایشان استنادکرد.علی یارت باد

پاسخ:
پاسخ:

باسلام وعرض ادب
عزیز گرانمایه هموطن ارجمند
آخر بزرگوار بنی صدر کجا و این بنده ی خدا کجا...!
فقط این نظر حضرت امام خامنه ای را بخوانید:
ایشان یکی از مبارزین دیرین با رژیم ستمشاهی و نیز از جمله پیشروان ترویج و تبیین اندیشه های ناب اسلامی با زبان و منطق و شیوه نوین بود و از این رهگذر بی شک در چشم همه علاقه مندان به گسترش و رواج ایمان اسلامی در میان طبقات تحصیلکرده در دوران خفقان و دین زدایی رژیم پهلوی، دارای شأن و ارزش بخصوصی بود. خداوند ایشان را مشمول رحمت و مغفرت و فضل خود قرار دهد و به تلاش های ایشان با چشم رضا و قبول بنگرد.
سلام آقای عسکری چه علاقه ای آقا احسان به مهدی بازرگان دارد.البته باتفکراتی که ماازایشان سراغ داریم چیزعجیبی نیست.یاحق

پاسخ:
پاسخ:


باسلام و عرض ادب
به هرحال مهندس بازرگان روزگاری با پدر ایشان همرزم بوده و زمانی نیز نخست وزیر این مملکت بوده و اما شاهدان کویرمزینان تنها منعکس کننده ی مطالب پیرامون مزینان و مزینانی است و در این مورد بی طرف است ضمنا اگر نقدی بر این مطلب دارید آماده دریافت و انتشار آن هستیم البته به شرطی که مشخصات خود را قید بفرمایید و تنها به هموطن بسنده نفرمایید
یاحق
درود بر شما...
صحبت های دقیق و عمیقی بود و باعث تاسف...!!!
متاسفانه بسیاری از مسئولین بلندپایه ی ما هیچگاه روشنفکری را برنتابیدند و گاها به روشنفکری را به مثابه ی رقیبی در برابر روحانیت نگاه کردند و به جد می توان گفت که در هیچیک از نظام های سیاسی ای که در جامعه ی ما حاکم بوده هیچگاه روشنفکری -آنطور که باید- مورد تحسین و تفقد قرار نگرفته...متاسفانه!!!

سپاس از شما...
ایام به کام
یاعلی

پاسخ:
پاسخ:
باسلام وعرض ادب
در طول تاریخ همین گونه بوده و متأسفانه دشمن از این تفرقه نهایت استفاده را کرده است و آن شد که در مشروطه سرشیخ بردار رفت و روشنفکران متهم براین دار آویختن شدند

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">