عاشورای مزینان به روایت تصویر :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

عاشورای مزینان به روایت تصویر

پنجشنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۱، ۰۷:۵۸ ق.ظ

lcdkhk
نشان کربلا
محرم
محرم
محرم
محرم
محرم
محرم

محرم

مزینان




منبع: مشهدعکسhttp://photo8.blogfa.com/cat-4.aspx
 عکاس :علی عبدالهی متولد 1372-عکاس خبرگزاری ایکنا
  • علی مزینانی

نظرات  (۱)

  • خطه فریومد / فرومد
  • در سالهایی که در قم بودیم یادم هست که در آنجا هم یک نمایشها و شبیه های خیلی مزخرفی در میان مردم بود . سالهای اوّل مرجعیّت مرحوم آیت الله بروجردی رضوان الله علیه بود که قدرت فوق العادّه داشتند . قبل از محرّم بود به ایشان گفتند وضع شبیه خوانی ما این جور است . دعوت کردند ، تمام رؤسای هیئتها به منزل ایشان آمدند ، از آنها پرسیدند : شما مقلّد کی هستید ؟ همه گفتند : ما مقلّد شما هستیم . فرمودند : اگر مقلّد من هستید ، فتوای من این است که این شبیه هایی که شما به این شکل درمی آورید حرام است . با کمال صراحت به آقا عرض کردند که آقا ما در تمام سال مقلّد شما هستیم ، الّا این سه چهار روز که ابداً از شما تقلید نمی کنیم !! گفتند و رفتند و به حرف مرجع تقلیدشان اعتنا نکردند . خوب این نشان می دهد که هدف ، امام حسین نیست ، هدف اسلام نیست ، نمایشی است که از آن استفاده های دیگری و لااقل لذّتی می برند . این ، شکل قدیمیش بود .
    شکل مدرنش را ما امروز در نمایشهایی که برای عرفا و فلاسفه ، هر چند وقت یک بار در خارج و داخل به عنوان کنگره ای بزرگ به نام فلان عارف بزرگ مثلاً مولوی تشکیل می دهند ، می بینیم .
    [ حماسه حسینی (1 ) ، شهید مرتضی مطهّری ، انتشارات صدرا ، چاپ شانزدهم ، زمستان 1369 ، صص 213 ـ 214 ]

    در یک جا پاسخ نمی داد به اجبار در سه جا نوشته شد .

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">