به بهانه یادواره شهدای بهمن آباد :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

به بهانه یادواره شهدای بهمن آباد

پنجشنبه, ۱۱ آبان ۱۳۹۱، ۰۸:۲۰ ق.ظ

ازبهمن آبادتا مزینان راه چندان طولانی نیست شاید نیم ساعت وبا وسیله نقلیه پنج دقیقه وهمین مسافت کوتاه بهانه ای است تا قرابتی نزدیک بین مردمان دو روستای تاریخی دردل کویرایجاد کرده باشد پیوندی که درعلم وادب با خانواده بزرگ شریعتی به جهان معرفی می شود وعلامه بهمن آبادی درکلاس درس اسرار با اجداد فرزندشایسته کویر هم پیاله می شود ومشق عشق می نمایند.

هردو روستا سالها پیش دوشهرمهم در مسیرکاروانیان ویا جهانگردانی بوده اند که درمسیر راه ابریشم ازبغداد به ری می رفته اند و هردو شهر مورد تاخت وتاز یاغیان وطاغیان قرارگرفته ودراین راه فرزندان امام هفتم مظلومانه به شهادت می رسند واز آن پس این دو رود خویشاوند درمسیر مذهب ومعنویت باز هم درکنار هم قرار می گیرند وهرپنج شنبه ویا درآغاز سال نو وعاشورای حسینی مزینانیها وبهمن آبادیها به زیارت امام زادگان می روند و به بهانه ی زیارت آن بزرگواران دیدار دوبار ه ای باهم دارند و تو گویی این مردمان همه از یک دیارند که البته همین گونه است .

اکنون درجوار این امام زادگان روستا زاده ای آرمیده که مزارش زیارتگاه زائران فرزندان امام موسی کاظم (ع) است.شهید حمید بهمن آبادی.

جوانی سرزنده ، فعال ، جسور و دریک کلام جوان. که هرروز پیاده  برا ی تحصیل علم ،رنج راه را در زمستان وتابستان به جان می خرید تا در آینده همپای همولایتی ها وهمکلاسی هایش فقر را ازخانه وروستایش دور سازد و زادگاهش را به تاریخ برگرداند وحقش را باز ستاند تا دولتمردان وصاحب منصبان برکرسی حکومت دلیلی برای آبادانی این گوشه ای از تاریخ خراسان بزرگ ببینند .

حمید که درکلاس درس، ایثار واز خود گذشتگی را آموخته بود فنا شدن درحقیقت را درفدا شدن درجبهه دید و درس و بحث را به آیندگان سپرد و با یاران مزینانیش کوله بار خویش را بست و راهی میادینی شد که می دانست سرانجامش عاقبت به خیری است وبا نثار جانش ، دوباره بهمن آباد وبهمن آبادی را دریادها وخاطرها زنده کرد واکنون یاد او وسی وهشت یار همراهش در پایتخت ایران اسلامی گرامی داشته می شود تا نپنداریم شهدا مرده اند ودر حقیقت این ما هستیم که در روزمرگی غرق شده ایم و زمان مارا با خود برده است .

یادواره 39 شهید بهمن آباد

یادواره 39 شهید پایگاه مقاومت بسیج  شهیدان بهمن آبادی  جمعه 12 آبان، در مسجد باب الحوائج تهران برگزار می شود.

به گزارش سایت بهمن آباد،  این مراسم با هدف احترام به جایگاه والای شهیدان 8 سال دفاع مقدس و تجلیل از مقام شامخ ایثارگران و جانبازان و نیز ارج نهادن به خانواده های این عزیزان برگزار می شود.

بنا به این گزارش، قرار است در یادواره مذکور، برخی شخصیت های لشکری و نیز تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کنند.

حضور همشهریان گرامی در این مراسم، تجدید پیمان دوباره با آنانی است که در ادای تکلیف خود، تمام هستی خود را وانهادند تا ما با خاطری آسوده، به ساختن خود و سرزمینمان همت گماریم.

آدرس برگزاری یادواره: تهران- میدان امام حسین- خیابان اقبال- نبش چهارراه صفا- مسجد باب الحوائج (ع)

ساعت برگزاری: بعد از نماز مغرب و عشاء

  • علی مزینانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">