بازدید مسئولین ازمدرسه علمیه حضرت صاحب الزمان (عج) مزینان :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

بازدیدامام جمعه داورزن ورئیس اداره تبلیغات اسلامی سبزوار از حوزه علمیه حضرت صاحب الزمان (عج) مزینان

مدیر روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سبزوار از بازدید رئیس این اداره از مدرسه علمیه شریعتی مزینان از توابع بخش داورزن این شهرستان خبر داد.

به گزارش شاهدان کویرمزینان به نقل از روابط عمومی اداره  تبلیغات اسلامی شهرستان سبزوار، مجید کدخدازاده در این ارتباط گفت: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سبزوار در حاشیه دیداری که 30 مهرماه 1391 از روحانی مستقر مزینان بخش داورزن این شهرستان به عمل آورد، از مدرسه علمیه شریعتی این روستا نیز دیدن کرد.

وی گفت: در این دیدار که امام جمعه و برخی مسئولین بخش داورزن نیز حضور داشتند از بنای تاریخی این مدرسه به عنوان یکی از قدیمی ترین مدارس علمیه شهرستان سبزوار در بخش داورزن یاد شد.

وی افزود: گفتنی ها حاکیست که قدمت بنای تاریخی مدرسه علمیه شریعتی مزینان به دوران صفویه بر می گردد و مرحوم سید ابراهیم شریعتمدار نیز در سال 1354 این حوزه را تاسیس کرده است.

 وی ادامه داد: این مدرسه با داشتن 14 هجره، یک قرائت خانه و یک کتابخانه، هم اکنون به علت عدم حضور اساتید حوزوی برای تدریس، تعطیل می باشد.

گفتنی است:  مزینان با داشتن 450 خانوار جمعیت، دارای 17 نفر روحانی و طلبه در شهرهای قم، مشهد و تهران می باشد که به دلایل مذکور، جهت ادامه تحصیلات حوزوی از این منطقه هجرت کرده اند.

شاهدان کویرمزینان؛ زمانی دراین حوزه که از باقیات وصالحات مرحوم شریعتمدار است وقدمتی دیرینه دارد اساتید بزرگواری همچون خاندان بزرگوار شریعتی و مرحوم پیغمبر پدر حجت الاسلام محمدتقی معلمی فر به امر تدریس مشغول بوده اند وشاگردان بسیاری درمحضر این اساتید تلمذ نموده اند.شاهدان کویر مفتخر است که پیش از این درباره این مدرسه علمیه نوشتاری را تقدیم ادب دوستان نموده است وعلاقمندان می توانند با مراجعه به این مطلب با قدمت وآثار تاریخی آن آشنا شوند

             

منبع: داورزن شناسی

 

  • علی مزینانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">