نصب تندیس دکتر علی شریعتی مزینانی در سبزوار :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

نصب تندیس دکتر علی شریعتی مزینانی در سبزوار

يكشنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۱، ۰۷:۰۰ ق.ظ

نصب تندیس فرزندشایسته کویر مزینان در سبزوار

شاهدان کویر مزینان ؛ پس از سالها از هجرت فرزند شایسته کویر وبا وجود تمامی بی مهری برخی از گروه ها وجریانات در زنده نگهداشتن یاد ونام شریعتی ، خوشبختانه با پیگیری واقدام شایسته شهردارسبزوار تندیس دکترعلی شریعتی مزینانی ازمفاخر ومشاهیر دیار سربداران  درمیدان مزین به نام این شهید که متاسفانه به دلیل عدم تبلیغات از سوی متولیان فرهنگ وهنر ومقامات شهری به نام شهربانی معروف است نصب شد 

درحاشیه نصب این تندیس ،شهردار سبزوار گفت: سبزوار شهری است با قدمت ۶ هزار ساله و دارای فرهنگ غنی فرهنگی و تاریخی از آنجایی که مفاخر و مشاهیر سبزوار جزو شناسنامه فرهنگ و تمدن شهر محسوب می شوند، ما این هویت فرهنگی و تاریخی را به کشور  خواهیم شناساند.

به گزارش صبح سبزوار به نقل از روابط عمومی شهرداری سبزوار، حسین مقصودی در حاشیه نصب المان دکتر علی شریعتی که با حضور عموم مردم در مجاور پارک لاله انجام شد با بیان این مطلب اظهار داشت: در راستای بازسازی هویت فرهنگی- تاریخی سبزوار بزرگ یکی دیگر از المان های مفاخر این شهر در محل میدان دکتر علی شریعتی مجاور بوستان لاله نصب شد.

وی ادامه داد: این المان دارای ۵ متر و ۶۰ سانتی متر ارتفاع و از جنس فایبرگلاس است که توسط هنرمند توانای سبزوار هادی عارفی ساخته شده است.

شهردار سبزوار به تغییر احتمالی مکان این تندیس زیبا نیز اشاره کرد و افزود: برخی از هنرمندان و متخصصین با بیان اینکه المان در این مکان منظر و دید خوبی برای گردشگران و مسافران ندارد احتمالا طبق نظر کارگروه شهرسازی مکان المان به اطراف یا ورودی میدان دکتر شریعتی تغییر پیدا کند.

 گفتنی است مردم خطه سربدار در هنگام نصب تندیس المان دکتر شریعتی ضمن ابراز خرسندی از نصب المان های متعدد در سطح شهر از شهردار و تیم همراه او در توسعه و عمران شهر تقدیر کردند.

شاهدان کویرمزینان ضمن تقدیر ازاقدام شهردار فهیم سبزوار درتوجه به ظاهر فرهنگی شهرتاریخی بیهق ومعرفی چهره های ماندگار این دیار ، از مسئولین خراسان رضوی وبه خصوص دست اندرکاران فرهنگی ومسئولین شهرستانهای سبزوار وداورزن تقاضا دارد تا با نگاهی به مزینان که دارای قدمت هزاران ساله است ودروازه ی فرهنگی ومعنوی خراسان بزرگ محسوب می شود در نصب تابلویی درخور این دیار وساخت دروازه ای فرهنگی درمدخل ورودی  مزینان وهمچنین نصب تندیس فرزند شایسته کویر اقدام مقتضی را مبذول نمایند.

نظرات  (۳)

salam
dir bod valy jaye taghdir dareh.
ya ali
  • محمد مهدی مزینانی
  • سلام
    من هم از این طریق از آقای شهردار تشکر میکنم
    سبزوار پتانسیل رشد رو از همه لحاظ داره که کم کم مسیولین دارن روش کار میکنند

    من به ایرانی بودن خود افتخار میکنم و خوشحالم جایی به دنیا اومدم که افراد متمدن و متفکر در اون رشد کردن ...

    با تشکر از شاهدان کویر که اطلاع رسانی میکنند و از نظر من شاهدان کویر یک سرویس اطلاع رسانی خوب برای مزینانی
    هاست هم از نظر اجتماعی و هم فرهنگی هنری....
    مزینانی ها هر جای دنیا باشند باز هم دلشون واسه کویرشون میتپه
    و
    و
    و
    یه چیز تو دلم مونده بگم اونم تندیس زیبای دکتر شریعتی که سر آب مزینان نصب شده میخوام بدونم فکر کی بوده چهطرحی تو ذهنش بوده که پر رفت و آمد ترین جاده کشور رو ول کرده که این همه ادم رد میشن.......
    .
    الان دانشگام یارو نمیدونه مزینان کجاست با چه ز نوشته میشه!اصلا نمیدونه دکتر شریعتی کی هست!!!
    باورم نشد...
    بگذریم امشب هم با گوشی اومدم اگر غلط املایی دارم ببخشید
    ژاسخ شاهدان کویر
    باسلام نظرلطف شماست همین قدر که به ماسرمی زنید بسی جای خوشحالی است تشکر
    بانظرشما درخصوص تندیس دکتر شریعتی موافقیم اما حتما دوستان نظری خیرخواهانه داشته اند
  • ???عــاشق تنــها???
  • هذیــان میگوید لبــانت


    چیــزی شبیه "دوستــت دارم"


    بر خلاف چشمانــت!!!


    دوست داشتی به منم سر بزن!
    %

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">