ضمن تجلیل از مزینانی کتاب «آه با شین» در حوزه هنری رونمایی شد :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

کتاب «آه باشین» نوشته محمد کاظم مزینانی دقایقی پیش در حوزه هنری رونمایی شد و از او به عنوان نویسنده ارزشی انقلاب اسلامی تجلیل به عمل آمد.

به گزارش شاهدان کویرمزینان به نقل از   خبرگزاری فارس، کتاب «آه با شین» نوشته محمدکاظم مزینانی دقایقی پیش با حضور محمد حمزه‌زاده مدیر انتشارات سوره مهر، محمدرضا بایرامی، علیرضا قزوه مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری، ناصر کشاورز شاعر ادبیات کودک و نوجوان و جمعی از اهالی فرهنگ و ادب در تالار مهر حوزه هنری برگزار شد.

در این مراسم تازه‌ترین کتاب محمدکاظم مزینانی با عنوان «آه با شین»‌ رونمایی شد و در نهایت مدیر انتشارات سوره مهر به خاطر نوشتن کتابی تاثیرگذار و ارزشمند در حوزه ادبیات انقلاب اسلامی از این نویسنده تجلیل کرد.

کتاب «آه با شین» دارای 355 صفحه و با تیراژ 2500 نسخه با قیمت 12 هزار و 900 تومان از سوره مهر سوی حوزه هنری منتشر شده است که دارای 6 فصل نظیر «آنهایی‌ها» «سال سن» «باغ‌های بی‌سیرت»‌«کلت و کتلت»، «از افلاک تا کراک»‌ و «این‌هایی‌ها؟» است و نویسنده کتاب را با شعری از مولانا آغاز کرده که در ذیل آن را می‌خوانید:

آمده‌ای که راز من

بر همگان بیان کنی

وان شه‌ بی‌نشانه را

جلوه دهی،‌ نشان کنی

 

کتاب «آه با شین» در واپسین روزهای سال 92 توسط سوره مهر منتشر شده است.

دومین رمان بزرگسال محمدکاظم مزینانی بعد از «شاه‌بی‌شین» به نام «آه‌باشین» با موضوع انقلاب است. این رمان اصلاً ربطی به رمان «شاه بی شین» ندارد. «آه با ‌شین» روایت کننده فعالیت یک مبارز انقلابی چپ با فضای فکری کمونیستی است که از دهه 20 شمسی و بدو تولد شخصیت اصلی داستان آغاز می‌شود و تا سال 90 ادامه دارد. در این رمان به نوعی به تناقضات و تفاوت‌های نسلی بین شخصیت اصلی و فرزندش اشاره شده است، این اثر در واقع قسمت دوم یک تریلوژی درباره اوضاع قبل از انقلاب است.

در پشت جلد کتاب «آه باشین» آمده است: نطفه شازده در همین عمارت کاشته شده بود،‌در همین اتاق پنج دری، پای طاقچه‌های گچ‌بری شده و آینه‌کاری، مثل نطفه یک دختر و هفده پسر دیگر، از زن‌های صیغه‌ای و عقدی، آسمان اعیانی عمارت، زن‌هایی با پیراهن حریر عروسی یقه دالور دلبرانه، روی قالیچه‌ای ترکمنی که دو تا غزال از دویست سال پیش میان رج‌های ابریشمی آن گیر افتاده بودند و هر چه می‌دویدند به جایی نمی‌رسیدند.

  • علی مزینانی

نظرات  (۱)

  • مهدی تاج مزینانی
  • سلام ممنون از راهنمایی و دقت نظرتان ، اطاعت امر شد . یا علی

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">