موقوفه جدید در مزینان برای اطعام و تعزیه در ماه رمضان وقف شد :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

 موقوفه جدیدمزینان  به ارزش پانصدمیلیون ریال در شهرستان داورزن برای اطعام و برگزاری مراسم تعزیه در ماه مبارک رمضان وقف شد. 

به گزارش شاهدان کویر به نقل ازداورزن شناسی و با اعلام روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، این موقوفه توسط میرزا حسن مزینانی برای اطعام و تعزیه حضرت امام علی(ع) و حضرت امام حسین (ع) در ماه مبارک رمضان و ماه محرم وقف شده است.
موقوفه مزبور که در روستای مزینان شهرستان داورزن واقع شده است شامل دو شبانه روز آب و چهار قطعه زمین کشاورزی می باشد.

شاهدان کویرمزینان ؛ مردم مزینان همیشه درسنت حسنه وماندگار وقف از زمانهای بسیاردور زبانزد    بوده اند درآمد بسیاری ازاین موقوفات برای برپایی مجالس عزاداری ائمه (ع) هزینه می شود

اجاره این موقوفات معمولا به افراد فامیل تعلق می گیرد چون معتقدند اقوام وبستگان نسبت به این عقیده تعهد بیشتری نسبت به بیگانگان دارند و برای مجالس روضه خوانی معصومین (ع)کوتاهی نخواهند کرد. یکی ازخادمین اهلبیت عصمت وطهارت مرحوم خواجوی بود که چندروزپیش دعوت حق رالبیک وبه دیارابدی رهسپارشد وی درحالی که مدت مدیدی درخارج ازکشورودر کانادا زندگی می کرد هرسال درایام محرم به مزینان می آمد ودرهیئتی که با هزینه شخصی ساخته بود مدت ده شب مجلس عزاداری سروروسالار شهیدان را با دادن اطعام به عزداران اقامه می کرد.

برپایی مجالس روضه اغلب درایام فاطمیه اتفاق می افتد مگراینکه همانند مرحوم سید میرزاحسن حسینی مزینانی به طورخاص ازیک امام نام ببرند .

مزارمرحوم حاج میرزا حسن حسینی وهمسرمکرمه ایشان درجوار ملکوتی  حضرت ثامن الائمه (ع)می باشد که درسالگرد این دوبزرگوار باهمت فرزندانش کاروانی ازمزینان به مشهد مقدس رهسپار می شوند تا مراسم سالگرد ایشان باشکوه برگزار گردد.


  • علی مزینانی

نظرات  (۵)

  • http://payameemamhosein.blogfa.com/
  • سلام دوست عزیز ممنونم از نظرت.
    چشم سعی میکم مطالبو به روز تر باشه . علی یارت
  • سلام بهمن آباد
  • سلام
    دست مریزاد که از وقف این سنت حسنه ولی فراموش شده می نویسید.
  • سایت بهمن آباد
  • خداوند واقفان را خیر دهد.
  • •.¸¸.❤مهدی❤.¸¸.•
  • سلام طاعات قبول.بنده شایسته و پاک خداوند. التماس دعای خیر فراوان.
    منتظرتم......حتما بیا.
    مزینان!
    زادگاه دکتر علی شریعتی!
    درسته؟

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">