بازتاب گزارش بانوی فداکارمزینانی دررسانه ها :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

بازتاب گزارش بانوی فداکارمزینانی دررسانه ها

پنجشنبه, ۵ مرداد ۱۳۹۱، ۰۹:۵۲ ق.ظ
شاهدان کویر؛ گزارش بانوی جهادگر وفداکار مزینانی در صفحه شهرستانهاروزنامه کیهان منتشرشد متن این گزارش به شرح زیر می باشد.

                                              

روزنامه کیهان پنجشنبه 5 مرداد 1391 - شماره 20266

بانویی که خدمت به محرومان را دوست دارد

فاطمه مزینانی که تا چندی پیش در بیمارستان نجمیه تهران به عنوان پرستار مشغول به کار بود، امروز به امداد سالمندان و محرومان و معلولان نیازمند مزینان شتافته است.
او در زادگاهش مربی کودکان بود اما پس از هجرت به تهران در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله استخدام و در بیمارستان نجمیه مشغول به کار شد. در کنار کار و تلاش برای امرار معاش به تحصیل ادامه داد و موفق به دریافت دیپلم کار و دانش شد.
سال 1385 دوران خدمت او به پایان رسید و با عشق کمک به محرومان راهی مزینان شد و با پیگیری های مستمر موافقت تاسیس مرکز توانبخشی و توانمندسازی معلولان را با عنوان مجتمع خدمات بهزیستی مزینان دریافت کرد.

وی انگیزه تاسیس این مجتمع را این گونه بیان کرد: پس از بازگشت به وطن به سراغ افراد کهنسال رفتم که در انتظار کمک دیگران بودند. در یکی از روزها با پیرزنی 90 ساله از همشهریان خود برخورد کردم که هیچ کس را نداشت و گاهی همسایه ها به کمکش می رفتند، لذا تحقیق کردم و دیدم در اطراف مزینان 450 نفر از این افراد زندگی می کنند که همه بالای 70 سال عمر دارند. موضوع را با مسئولان شهرستان سبزوار مطرح کردم و پس از یک سال پیگیری توانستم موافقت آنها را برای تاسیس مرکز بهزیستی مزینان به دست آورم که قرار شد 50 درصد ساخت مرکز توانبخشی را اداره بهزیستی کمک کند و 50 درصد دیگر را از محل کمک اهالی جمع کنیم.
وی افزود: این بنا مساحت یک هزار و 550 متر دارد که برآورد اولیه ما 400 میلیون تومان هزینه دارد که به یقین تامین آن از توان ما خارج است و امید است با عنایت خداوند متعال مسئولان استان خراسان رضوی نگاه ویژه ای به این کار داشته باشند. البته تاکنون رئیس اداره بهزیستی سبزوار پشتیبان و مشوق ما بوده اند و مردم خوب مزینان هم تا حد ممکن کمک کرده اند. مثل تامین مخارج مجلس ترحیم بعضی از افراد متوفی.
خانم مزینانی خدمات مرکز توانبخشی را تنها برای مزینان ندانست و گفت: این مرکز با پیش بینی 161 تخت و فضاهای خدماتی پرستاری، فیزیوتراپی، کار درمانی، مشاوره تغذیه، کتابخانه، سالن ورزشی و درمانگاه شبانه روزی می تواند در آینده به تمامی نیازمندان منطقه سبزوار و بخش هایی دیگر از استان های خراسان و سمنان خدمات رسانی کند و درحال حاضر تمامی کادر و پرسنل آن بومی هستند.
وی مدت تقریبی ساخت این مرکز را یک سال ذکر کرد که درحال حاضر شناژ بندی آن به پایان رسیده و مراحل ساخت و دیوار چینی آن با کار مستمر در دست اقدام است.
این بانوی جهادگر علاوه بر این کار خداپسندانه کارهای عام المنفعه دیگری از جمله: تاسیس مرکز فنی حرفه ای برای آموزش هنرجوی خیاطی ویژه خواهران با اهدای مدرک رسمی فنی حرفه ای سبزوار، تاسیس مرکز پیش دبستانی و مهدکودک، برگزاری دو جشن بزرگ در دهه فجر، برپایی نمایشگاه سفالگری، کاردستی و نقاشی، برگزاری برنامه های اوقات فراغت نوجوانان با راه اندازی کتابخانه، تشکیل حلقه 313 تن یاران امام(عج) و چند اقدام دیگر فرهنگی مذهبی برای زنان دراین منطقه محروم انجام داده است.
خانم فاطمه مزینانی انگیزه اصلی از ترک شهرنشینی و کمک به هموطنانش را لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب در راستای محرومیت زدایی و کمک به مستضعفان خواند و گفت: من می توانستم پس از بازنشستگی در تهران زندگی راحتی داشته باشم ولی وقتی دیدم که امام عزیزم مدام از امداد به قشر ضعیف و رفع محرومیت زدایی سخن می گوید به ندای ایشان لبیک گفتم و بدون هیچ چشم داشتی حتی با اختصاص قسمتی از حقوقم دراین راه به کمک هموطنان نیازمندم آمدم که امیدوارم مورد رضایت خداوند قرار گیرد.
کویر مزینان در 80کیلومتری شهرستان سبزوار واقع شده است که دروازه ورودی استان خراسان رضوی نیز محسوب می شود. این روستای تاریخی با قدمت هزارساله اش به دلیل وجود تعداد زیادی ابنیه تاریخی به ثبت آثار ملی رسیده است.

گزارش از: علی مزینانی
 

  • علی مزینانی

نظرات  (۱)

سرکار خانم فاطمه مزینانی، توفیق روز افزون شما و عاقبت بخیری ابدیتون رو از خداوند بزرگ خواستارم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">