جنگ نرم ازدیدگاه استادمزینانی :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

جنگ نرم ازدیدگاه استادمزینانی

چهارشنبه, ۴ مرداد ۱۳۹۱، ۱۲:۱۵ ب.ظ

               

        دکتر باقری مزینانی:

ایجاد شک و تردید در ذهن ها و نفرت و انزجار در دلها

هدف اصلی جنگ نرم است.

به گزارش شاهدان کویربه نقل از پایگاه اطلاع رسانی بسیج طلاب، دکتر باقری مزینانی مدرس دانشگاه و کارشناس فرهنگی ؛ بابررسی ماهیت امنیتی جنگ نرم، دو رکن اصلی بصیرت را  باطل گریزی و حق مداری معرفی و اشاره کرد : در فتنه 88 مهم ترین چالش پیش روی فعالان سیاسی در جامعه، غفلت از باطل شناسی(دشمن شناسی و یا به تعبیر صحیحتر آن دشمنی شناسی) بود. اغلب افراد  بازنده در عرصه فتنه ها سابقه زیاد و خوبی در حق گرایی دارند امآ چون پای باطل گریزی آنان چوبین است نمی توانند در شرایط سخت خود را از آسیب های  آن مصون دارند لذا با ساده پنداری و عدم درایت در کنار تعصب و لجبازی  دچار غفلتِ منتهی به خیانت می شوند

وی که در جمع مسئولان بسیج جامعه پزشکی سخن می گفت ، با اشاره به نقش و تاثیر تبلیغات در جنگ نرم اظهار داشت؛ صحنه تقابلات و رقابت های سیاسی ازسرزمین ها به  حوزه های فکر و قلب منتقل شده است و در وضعیتی است که  امروزه تبلیغات به عنوان سلاحی مؤثر بر ذائقه معرفتی و عاطفی مخاطبان، دردست زورمداران و زرسالاران قرار گرفته است و این صاحبان زر، زور و تزویر با استفاده از قابلیت های فنآوری اطلاعات و ارتباطات ذهن و قلب جامعه را هدف  هجمه قرار می دهند.  مهمترین راهبرد آنها در جنگ نرم موجود ، ایجاد و هدایت  شک و تردید ذهنی در کنار نفرت و انزجار عاطفی است که با هدف سیادت بر  اندیشه ها و تصرف قلب های مخاطبان سازماندهی و ساماندهی می شود.  بنابراین  هر ملت و کشوری که بتواند قلب و ذهن افراد حاضر در صحنه این جنگ به ویژه  فرماندهان(اساتید و نخبگان) و افسران(دانشجویان) را به عنوان مهمترین  آماج جنگ نرم، مدیریت کند سرنوشت جنگ را تعیین خواهد کرد.

    وی با هشدار نسبت به اینکه امروز خط قرمز های ما در حال شکسته شدن است، یادآور شد: بخش عمده ای از اطلاعات توزیع شده شامل داده ها، اخبار، مطالب  تحلیلی، تصاویر، فیلم های کوتاه و... در ایام فتنه در حقیقت محصول تدبیرطراحان عوامل پنهان جنگ نرم برای تأثیرگذاری بر اذهان و عواطف مخاطبان  است. چنانکه آقای حسنین هیکل در مورد تولید و توزیع اطلاعات در ایام فتنه 88 اظهار داشتند که فقط رژیم صهیونیستی در چند روز مانده به انتخاب دهم  ریاست جمهوری حدود 18 هزار پیام با هدف ایجاد تردید در ذهن ها برای هزاران مخاطب ایرانی ارسال نمود.

 بیش از 18 هزار شبکه ماهواره ای در حال پخش برنامه  برای مردم جهان

    دکتر باقری مزینانی در بخش دیگری از سخنان خود یاد آور شد :در حال حاضر بیش از 18 هزار شبکه ماهواره ای در حال پخش برنامه  برای مردم جهان هستند که حدود یک سوم از این شبکه ها در ایران قابل دریافت است در حالی که صدا و سیمای جمهوری اسلامی حدود یک هزارم این تعداد شبکه تلویزیونی سراسری را دارد و در حالی که بسیاری از مسئولان و مردم نگران شبکه های مستهجن هستند شبکه های خرافی و موسیقی تأثیرات بیشتری در حوزه فرهنگ دارند. امروزه  تعداد زیادی شبکه فرقه ها، کارتون ها، سینمایی و... در حال ساماندهی داده  های  ذهنی و باورها غیرمادی و معنوی مردم به ویژه نوجوانان و کودکان  هستند. حدود 300 شبکه ماهواره ای وهابی در حال تخریب گذاره های  فکری بسیاری از مردم مسلمان در جهان هستند و شیطان پرستی با سو استفاده  از جاذبه های حوزه موسیقی ضمن ورود به ایران در حال تأثیر گذاری مخرب بر عواطف مخاطبان خود است.

 وی در ادامه با پخش کیلیپی کوتاه مربوط به حوادث پس از انتخابات 88 از شبکه BBC فارسی  نشان داد که این شبکه درکلیپ 17 ثانیه خود از یک شایعه  چگونه پنج نکته ضد ایرانی را به بینندگان خود القا می کند.

 این استاددانشگاه با اشاره به اینکه فقط یک شبکه خبری و ابسته به جریان صهیونیست در سال  2007 توانسته 120 میلیون مخاطب هندی را جلب کند خاطر نشان کرد: ضرورت  انتقال پیام از طریق تصویر و تاثیر گذاری بالای آن موجب شده تا صدها شبکه  رسانه ای در کنار میلیون ها شبکه مجازی  به ترویج برنامه های ضدملی و ضد مذهبی خود بپردازد. این درحالی است مالکان این شبکه ها اغلب زرسالاران صهیونیست و یا طرفداران آنان هستند. مثلاً رابرت مرداک زرسالار مشهور صهیونیستی مالک بزرگترین و گسترده ترین کمپانی رسانه ای در جهان با نام نیوزکپریشن، فقط در حوزه مطبوعات 170 سردبیر دارد که هر کدام از آنان  قابلیت فراوانی برای اعمال سیاست های مورد نظرش را دارند چنانکه اخیراً  افشاء شد که یکی از مجله های این غول رسانه ای در بریتانیا مکالمات خصوصی  شهروندان انگلیسی را شنود می کرده است..

مزینانی درباره استفاده از رسانه برای دستیابی به اهداف سیاسی توسط دشمنان نیز  اظهار داشت: ساخت و توزیع فیلم ها و تصاویر حاوی پیام افشاگری و خشونت  آمیز علیه طیف های آسیب پذیر  و مورد توجه جامعه و با هدف ایجاد نفرت و انزجار در دلهای مخاطبین یکی دیگر از عرصه های تأثیر گذار در جنگ نرم  است. ساخت فیلم و تصاویر خشونت علیه خانم ها، جوانان و نوجوان ها، دارای  تأثیرات عمیق تر و ماندگارتری در مخاطبان است. چنانکه در جریان فتنه 88  در مورد مرگ مشکوک خانم ندا آقا سلطان(یک خانم جوان، دانشجو و...)،>هزاران کلیپ(فیلم کوتاه چند ثانیه یا چند دقیقه ای) ساخته شد که در چند روز ابتدای پخش این کلیپ ها یک میلیارد و دویست میلیون مخاطب جهانی به > تماشای آن نشسته اند.

      جنگ و ماهیت مجازی

وی با اشاره به اینکه جنگ ها هم ماهیت مجازی یافته اند،تاکید کرد: در واقع صاحبان قدرت در دنیای امروز قبل از ورود به جنگ واقعی  نظامی، دشمنان خود را در عرصه روانی و رسانه ای وادار به پذیرش شکست می  کنند و سپس به صورت سمبولیک و به صورت شومن های تلویزیونی وارد عرصه  نظامی شده و خود را پیروز جنگ معرفی می کنند در حالی که اگر در مقابل  آنها کسی قادر به مقاومت باشد امکان پیروزی در عرصه رویاروی حقیقی برای  آمریکائیها بیشتر به یک رؤیای هالیودی(از نوع فیلم های راکی و رمبو) شبیه است تا واقعیت عرصه نظامی. (نمونه چنین جنگ حقیقی را شکست ذلت بار رژیم  صهیونیستی به عنوان الگوی نظامی جنگ آمریکا علیه دشمنانش در سال 2006 و در جنگ 33 روزه بر علیه حزب الله لبنان را شاهد بودیم). مهمترین نقطه ضعف  دولت ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی، ترس از واژه شکست است. این  ترس در وجود آمریکایی ها بزرگترین چالش آنان در برخورد با سایر ملت هاست. لذا مهمترین دلیل عدم رویارویی مستقیم آمریکا و رژیم صهیونیستی با مردم  ایران در همین ترس از شکست نهفته است.

   شاهدان کویر: استاداحمدباقری مزینانی از مدرسین موفق دانشگاه است که درحال حاضرعلاوهبرتدریس، مشغول تحصیل در مقطع دکتری می باشد.وی درسال 1384 به پیشنهادستاد یادواره شاهدان کویر باتوجه به تحقیقات خوب  وارزنده درباره زادگاهش؛ کتاب «مزینان، عشق آبادکوچک» رامنتشرنمود که  مورداستقبال خوب شهروندان مزینانی واقع شد.

  • علی مزینانی

نظرات  (۲)

عالی بود. سپاس فراوان از شاهدان کویر و از جناب استاد.
و من الله التوفیق
  • پایگاه مقاومت بسیج شهید یوسفی (مهدیه)همد
  • با سلام خیلی وبلاگ جالبی دارید لطفا به ما هم سری بزنید (نظر فراموش نشه )_راستی برای تبادل لینک آماده ایم
    پایگاه مقاومت بسیج شهید یوسفی (مهدیه)همدان
    http://bsjmahdieh.blogfa.com

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">