غلامرضا مزینانی دبیر دومین یادواره شاهدان کویر مزینان :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه
یادواره شاهدان کویرمزینان برگزار می‌شود

سرویس: فرهنگ و حماسه
1390/09/21
12-12-2011
13:21:47
9009-12733: کد خبر

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران
سرویس: فرهنگ و حماسه

دومین یاواره 56 شهید و ایثار گر روستای مزینان سبزوار‌،29 دی‌ماه سال جاری همزمان با دهه آخر ماه صفر برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، غلامرضا مزینانی دبیر دومین یادواره شهدای مزینان در جلسه مسئولان ستاد برگزاری این یادواره گفت: در سال 1384 اولین یادواره شهدای مزینان برگزار شد و پس از گذشت شش سال از برگزاری آن مراسم ماندگار، همرزمان شهدا تصمیم گرفتند تا بار دیگر یاد و خاطره دوستان شهیدشان را با شکوه‌تر از گذشته زنده کنند؛البته خاطره شهیدان هیچگاه فراموش نخواهد شد و ملت حق شناس ایران همیشه حماسه دلاوری ما و جانفشانی این عزیزان را پاس می‌دارند.

وی درباره علت نامگذاری این یادواره به نام «شاهدان کویر» اظهار کرد: دهستان مزینان که از پیشنه تاریخی چند هزار ساله برخوردار است در امتداد کویر قرار دارد و همیشه کویریان مردانی سختکوش و مقاوم و مبارز بوده‌اند. ما قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، معلم شهید دکتر علی شریعتی و پدربزرگوارشان مرحوم استاد محمدتقی شریعتی را داشتیم که از همین روستای کویری بر علیه ظلم ستمشاهی قیام کردند و در دوران دفاع مقدس نیز نوجوانان و جوانان و جوانان مزینانی بارها به صورت دسته جمعی و یا به تنهایی به جبهه‌ها اعزام می‌شدند.

مزینانی گفت: درعملیات والفجر8 ، مزینان شاهد تشییع چهار شهید بود که این، خود در بین روستاهای حومه سبزوار کم نظیر است لذا ما نیز تصمیم گرفتیم تا این یادواره را به عنوان شاهدان کویر که محل هبوط ملائک است نام گذاری کنیم.

انتهای پیام

کد خبر: 9009-12733
  • علی مزینانی

نظرات  (۱)

  • طیبه مزینانی
  • با عرض سلام و خسته نباشید
    جهت اطلاع عزیزان
    در تحقیقات بنده شهیدی به نام مجید مزینانی در مشهد مقدس وجود دارد که از طرف مادری مزینانی الاصل است. اینش هید از شهدای گرانقدر اطلاعات عملیات است که علاوه بر این جزو شهدای هنرمند(داستان نویس)محسوب میشوندو اطلاعات ارزنده ای از ایشان در دست است.
    با این حساب شهدای مزینان 57 نفر هستند مخصوصا که نام فامیل ایشان مزینانی است و خود گواه این مدعاست.
    با تشکر
    طیبه مزینانی

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">