گفت وگو با سید مجید مزینانی استاد برجسته و هنرمند انیماتور/ بخش اول :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

چند روز پیش خبر مصاحبه با یکی از هنرمندان برجسته مزینانی در عرصه ی انیمیشن سازی را در شاهدان کویر مزینان منتشر کردیم و طی آن قول دادیم تا گپ و گفت صمیمانه امان را با این هنرمند خوش اخلاق و پرکار مزینانی که سالهاست در سیمای جمهوری اسلامی مشغول به کار است و اکنون با ایجاد دفتری در خیابان انقلاب علاوه برفعالیت در رشته ی انیمیشن سازی برای کودکان و نوجوانان به طور خصوصی شاگردان مستعد وعلاقمند به این رشته را آموزش می دهدمنتشر نماییم و به حول و قوه ی الهی این مصاحبه آماده گردید و در چند بخش تقدیم مخاطبان گرانمایه می گردد.

استاد سید مجید مزینانی معروف به میرشکاری فرزند مرحوم سیدرضا میرشکاری است و شهروندان مزینانی به خوبی با این خانواده که از جلیله سادات حسینی هستند و همگی مهربان و خوش برخورد و جد اندر جد به مردم مزینان خدمت کرده اند آشنایی دارند آسیاب میرشکاری ها برای هر مزینانی و همشهریان دیگر روستاها به خوبی معرف این خدمت رسانی می باشد.

سید مجید آن طور که خود می گوید دراولین روز از اولین ماه سال 1354 هجری شمسی در پایتخت ایران زمین پا به عرصه ی وجود نهاده و  از نوجوانی به هنر و فعالیت در سینما و تلویزیون علاقه ی خاصی داشته است و به همین خاطر پس از آموزش و کسب مهارت لازم در سال 1376 به جمع تلویزیونی ها می پیوندد و با استخدام در سازمان صدا وسیما به صورت رسمی کار خود را با فعالیت های؛CG(کاراکتر ژنریتور) و منشی گری صحنه آغاز و در مدت 18 سال فعالیت در تلویزیون صدابرداری ،نورپردازی و همکاری با عوامل تولید در صدا و سیما،تهیه کنندگی و کار گردانی را نیز در کارنامه ی کاری خود دارد.

این جوان پرکار و توانمند مزینانی از سال 87 به طور رسمی در سه  شیفت کار می کند و علاوه بر فعالیت در تلویزیون برای فراگیری بیشتر و افزایش معلومات هنری از آموزش و درس و دانشگاه نیز غافل نمی شود و به ادامه تحصیل می پردازد و با  مدرک کارشناسی انیماتوری و وظیفه سازی از دانشگاه علمی کاربردی تهران فارغ التحصیل می گردد.

سیدمجید مزینانی ، همچنین سابقه لیدری در برنامه های خردسالان و کودکان را دارد و معتقد است: کار فرهنگی واقعی یادگیری مفاهیم اولبه تربیتی ، شهروندی می باشد که متاسفانه در این مورد جدیتی در کار نبوده است. به همین منظور او خود آستین همت را بالا می زند و سعی می نماید این مفاهیم را فرا بگیرد و بیاموزاند و با همین رویکرد  لیدری در برنامه های خردسالان و کودکان را در سابقه کاری دارد و به کار برای کودکان به ویژه در زمینه انیمیشن سازی  بیشتر می پردازد.

وی  براین عقیده است که : یادگیری مفاهیم اولیه تربیتی،شهروندی با عنوان مثال در زمینه دوستی انجام شده است و برای همین موضوع حوزه هنری خود را در انیمیشن یافته و به دلیل روحیه ی شاد و دوست داشتنی کودکان او عاشق کار برای این سنین است و تا کنون آثار متنوعی را تهیه ، کارگردانی و تولید نموده است که انیمیشن سرزمین نقره ای از این جمله کارهاست.

هنرمند جوان مزینانی علاوه بر مطالعه و پژوهش در اقلیم های گوناگون ایران برای ساخت انیمیشن مختلف، برای  کودکان فلسطینی نیز طرح و ایده خاصی دارد و با این رویکرد به سراغ ساخت فیلمی با مضمون انقلاب سنگ یا انتفاضه فلسطین رفته و مجموعه ی سنگ سرخ را در دست تهیه و ساخت دارد که هنوز هیچ اداره و یا مرکزی به کمکش نیامده و او طرح و ایده اش را با نهادها و ارگانها و ادارات مربوطه مطرح نموده و انتظار دارد یکی از این مجموعه هایی که داعیه ی دلسوزی برای فلسطینی ها را دارند کمکش کنند تا با فراغ بال فیلمش را بسازد.

و اما آشنایی ما با این هنرمند برجسته مزینانی و دلیل انجام این مصاحبه ی خودمانی که تقدیم می گردد نیز خود از همت والا و مردمی بودن یا به قول خودمانی خاکی بودن سید مجید مزینانی است که پس از آشنایی وی با شاهدان کویر مزینان ، لطف نموده و ایمیلی فرستادند و از ایشان درخواست گفت و گو کردیم و با آغوش باز پذیرفتند و با سعه ی صدر به سئوالاتمان پاسخ گفتند و در برخی موارد حتی خودشان بزرگواری کردند و بعضی از نگفتنی ها را شرح دادند که در بخش بعدی تقدیم می گردد.

ادامه دارد...

 

  • علی مزینانی

هنرمند

مزینانی

هنر

نظرات  (۴)

  • مجموعه ابزار وبلاگ نویسی
  • سلام دوست عزیز - وب خوبی داری

    یک مجموعه بی نظیر از برنامه ها و فایل های شگفت انگیز برای وبلاگ نویسان و وبمستران آماده کردیم که می تونید دانلود کنید :

    حاوی

    1 - برنامه ارسال نظر گروهی رایگان به وبلاگها
    2 - برنامه ارسال ایمیل گروهی رایگان
    3 - برنامه بازدید اتوماتیک از وبلاگ
    4 - برنامه ساخت برچسب و کلمات کلیدی
    5 - برنامه ساخت کد بنر و عکس
    6 - کد های اچ تی ام ال نایاب برای وب
    7 - کتاب های آموزشی نایاب
    و . . . .
  • مجموعه ابزار وبلاگ نویسی
  • سلام دوست عزیز - وب خوبی داری

    یک مجموعه بی نظیر از برنامه ها و فایل های شگفت انگیز برای وبلاگ نویسان و وبمستران آماده کردیم که می تونید دانلود کنید :

    حاوی

    1 - برنامه ارسال نظر گروهی رایگان به وبلاگها
    2 - برنامه ارسال ایمیل گروهی رایگان
    3 - برنامه بازدید اتوماتیک از وبلاگ
    4 - برنامه ساخت برچسب و کلمات کلیدی
    5 - برنامه ساخت کد بنر و عکس
    6 - کد های اچ تی ام ال نایاب برای وب
    7 - کتاب های آموزشی نایاب
    و . . . .
  • مهدی تاج مزینانی
  • اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
    سلام ما هم برای این همشهری عزیزمون آرزوی موفقیت و سربلندی داریم و از شما هم به خاطر معرفی مزینانی ها متشکریم . موفق باشین ، یا علی

    پاسخ:
    باسلام وعرض ادب
    امیدواریم با کمک شما همشریان استعدادهای بیشتری از مزینان را بشناسانیم
    سلام
    مطالب خوبی گذاشتی ولی تعجب میکنم چرا اینقدر بازدیدت کمه
    می خوام یه روش خوب بهت معرفی کنم واسه بالا بردن بازدیدکنندگان وبلاگت
    برو تو سایت 24 آی پی عضو شو بعد رو گزینه کسب امتیاز کلیک کن بعد امتیازات رو به وبلاگ خودت اختصاص بده بعد می بینی که چجوری بازدید وبلاگت بالا میره حتما امتحان کن
    اینم آدرسش
    www.24ip.ir

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">