🎭مزینان و هنر(6) :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

🎭مزینان و هنر(6)

يكشنبه, ۴ آبان ۱۳۹۹، ۰۸:۲۱ ق.ظ

 

 🔆پژوهشی درباره ی هنر و هنرمندان کهن دیار مزینان

🖌نویسنده و محقق؛ علی مزینانی عسکری

 بهمن ماه سال 1398 در پنج قسمت و پست به مجزا به هنرمندان کهن دیار مزینان اشاره کردیم و از چند چهره ی هنری در عرصه های مختلف سینما و تأتر و موسیقی و گرافیک نام بردیم که هریک به تنهایی قطبی از هنر ایران زمین هستند مانند دو برادر هنرمند مشهور آقایان منصور و علی اکبر مزینانی(علی) که ید طولایی در تهیه کنندگی و فیلمبرداری آثار مختلف سینمایی در قبل و بعد از انقلاب دارند.

اکنون این سلسله مطالب را با ذکر نام و آثار برخی دیگر از چهره های سینمایی و تلویزیون پی می گیریم و امیدواریم در آینده نیز بتوانیم با معرفی دیگر هنرمندان پرآوازه مزینان در عرصه های مختلف گامی هرچند کوچک اما ماندگار برداشته باشیم چرا که نام این قطعه از کویر عجین شده با دیار علم و ادب و زادگاه اندیشمندان و دانشمندان و هنر آفرینی هنرمندان...

✍️در صنعت سینما و تلویزیون علاوه بر فرزندان زنده یاد حاج میرزاحسین که گل سرسبد این هنر محسوب می شوند چند نفر دیگر از مزینانی های هنرمند فعالیت داشته و دارند که می توان به این اسامی اشاره کرد؛نوراله مزینانی(یوسفی) کارمند بازنشسته اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی که مستند عشق آباد(مزینان) با رویکرد عاشورای مزینان به همت او ساخته و از سیمای جمهوری اسلامی پخش شد وی همچنین به لحاظ موقعیت شغلی در بنیاد فارابی به عنوان ناظر بعضی از جشنواره های هنری استان ها حضور داشته است .

او در فیلم سینمایی قفس طلایی به عنوان روابط عمومی با علی اکبر مزینانی همکاری کرد و در فیلم سینمایی تب به کارگردانی عباس مرادیان نیز به عنوان مدیر تدارکات فعالیت داشت و علاوه بر این ها، تله فیلم شهادت حضرت زهرا(س)، تله فیلم شهادت امام جعفر صادق(ع) و نماینده جشنواره فیلم فجر در  تمام دوره ها تا سال 98، مدیر پخش فیلم در دوره 24 فیلم فجر از دیگر کارهای این هنرمند مزینانی است.

 حسین هاشمی مزینانی فرزند حاج محمد هاشمی نیز یکی دیگر از چهره های فرهنگی و هنری  بسیج و شهرداری تهران است که در چند سریال تلویزیونی نقش کوتاهی را اجرا کرده است.

روح اله احسانی مزینانی کارمند صدا و سیمای جمهوری اسلامی،غلامحسین مزینانی و حاج مجید حسن زاده فرزند زنده یاد حاج محمد ، دکتر حسین مزینانی که در بخش تآتر بیشتر به کارهای وی خواهیم پرداخت و علی و محسن مزینانی عسکری(عکاس و تدوینگر) با نویسندگی  و کارگردانی بیش از یک صد مستند تلویزیونی و 10 قسمت در باره شهدای والامقام مزینان و پخش از شبکه های مختلف سیما از دیگر فعالان هنری در صدا و سیما محسوب می شوند .

همچنین از دیگر فرزندان مزینانی نام آشنا در صدا و سیما باید به حسام مزینانی فرزند سرهنگ محمد دیمه اشاره کرد که علاوه بر بازیگری؛ مجری گری چندین برنامه ی تلویزیونی و رادیویی را در کارنامه خود دارد و سال 98 نیز مسابقه جدول از برنامه های موفقی بود که با اجرای این جوان هنرمند مزینانی روی آنتن رفت.

 و  اما دوفعال دیگر در این زمینه که علاوه بر کار در لباس پلیس به فعالیت هنری نیز مشغول هستند سرهنگ محمد مزینانی(دیمه) که اغلب سریال های تلویزیونی با رویکرد پلیسی و اجتماعی با کارشناسی و مشاوره ی وی ساخته شده و از کارهای وی در سال های اخیر می توان به دو سریال موفق پدر و لیسانسیه ها اشاره کرد و هنرمند بعدی در لباس مقدس پلیس سرهنگ احسان اله هدایتی فر هستند که اخبار و گزارش ترافیکی با اجرای خوب او به اطلاع مخاطبان رسانده می شود.

دکتر حسن فخاری مزینانی یکی دیگر از چهره های موفق تلویزیونی است و مدت ها مسابقات بزرگ ورزشی در داخل و خارج با تهیه کنندگی و کارگردانی او از شبکه های تلویزیونی پخش می شد و هم اکنون مدیریت پخش شبکه ی سلامت را برعهده دارد.

مهدی مزینانی فرزند زنده یاد محمود حاج اکبر نیز از مجریان توانمند و مدیران روابط عمومی بانک سپه است و در چند اثر تلویزیونی از جمله عروس به ایفای نقش پرداخته است.

از دیگر فعالان و دست اندرکاران هنری در صدا و سیما می توان به دکتر سیدمجید مزینانی فرزند سیدمهدی حاج سیدعلی اشاره کرد که مدت ۱۲ سال در صدا و سیمای خراسان رضوی فعالیت کرد و با  اخذ مدرک دکترا از دانشگاه فردوسی مشهد سال ۱۳۸۸ به دانشگاه امام رضاعلیه السلام منتقل شد و مدیریت گروه برق و معاون پژوهشی دانشگاه و عضویت در شورای نظام مهندسی کشور را در کارنامه خود دارد.

یکی دیگر از دست اندرکاران و فعالان مزینانی شاغل در صدا و سیمای جمهوری اسلامی مهدی مزینانی فرزند حاج قربانعلی است که با سمت روابط عمومی در شبکه های مختلف به ویژه شبکه سوم سیما فعالیت داشته و از آخرین مسئولیت های این هنرمند مزینانی می توان به قائم مقامی وی در گروه اجتماعی همین شبکه نام برد.

بی تردید هستند افراد هنرمند و شاغل در بخش های مختلف رادیو و تلویزیون که ما از آن ها آگاهی نداریم و ان شاءالله اگر هنرمندی از مزینان و یا همراهی از این دیار تاریخی این مطالب را خواند و نامی از قلم افتاده بود ما را در این راه یاری نماید.

به جمع شاهدان کویرمزینان در تلگرام بپیوندید: https://t.me/shahedanemazinan

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">