سپاه مولود مبارک انقلاب :: شاهدان کویر مزینان

شاهدان کویر مزینان

کویر تاریخی مزینان زادگاه دانشمندان و اندیشمندانی است که سالهاست برتارک زرین صفحات تاریخ و جغرافیای ایران زمین می درخشد. این سایت مفتخر است که جاذبه های گردشگری و متفکرین ، فرهیختگان، علما وشهدای این دیار رابه تمامی فرهنگ دوستان معرفی نماید.
شما مخاطب گرامی می توانید با مراجعه به درباره کویرمزینان بیشتر با مزینان آشنا شوید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

سپاه مولود مبارک انقلاب

جمعه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۱، ۰۵:۵۴ ق.ظ

مولود مبارک انقلاب

علی مزینانی

                                                          دشمن خیره سری کند مردم آرم سپاه بر سینه می زنند

صدای آمریکا و بی بی سی فارسی و دیگر رسانه های وابسته و سرسپرده غربی، چند صباحی است که به بهانه های مختلف سعی در تخریب سیمای سپاه پاسداران این مولود انقلاب اسلامی می نمایند. به راستی چرا مخدوش کردن چهره این نیروی قدرتمند الهی برای ایادی استکبار مهم است؟

سال ها پیش در عین ناباوری ملل جهان، به ویژه قدرتمندان شرق و غرب معجزه قرن رخ داد؛ و انقلاب اسلامی ایران با تکیه بر مکتب اسلامی و با محوریت و رهبری ولی فقیه شکل گرفت و زمینه ساز پیدایش مدل نوینی از حکومت و نظام سیاسی براساس جهان بینی وحیانی گردید.

امام خمینی(ره) با تکیه بر قرآن و سنت و آموزه های اسلام ناب محمدی(ص) بنیان گذار حکومتی گردید که قانون اساسی، ساختار، سازمان و نظامات آن با شاخصه مردم سالاری دینی (مستقل از دیگر مکاتب و الگوهای حکومتی رایج در جهان) شکل گرفت. با تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی و آری تاریخی مردم به حکومت اسلامی در رفراندوم دوازدهم فروردین ماه 1358، دولت های استکباری که سلطه گری و چپاولشان در ایران را بر باد فنا دیدند بزرگترین جنگ در تاریخ معاصر را به سرسپردگی رژیم بعث عراق بر این کشور اسلامی تحمیل کردند ولی امام خمینی(ره) که نه دوره نظامی گری و نه دانشگاه نظامی را تجربه کرده بود با صلابت و قاطعیت توانست به شایستگی این جنگ عظیم را اداره و با عزت، افتخار و پیروزی به پایان برساند.

روح خدا در طول حیات مبارکشان خلاقیت و ابتکارات زیادی را از خود بروز دادند که برجسته ترین آنها فرمان تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج مستضعفین بود.

تشکیل سپاه و بسیج، نقطه عطفی در موقعیت های انقلاب و تضمینی برای پاسداری از دستاوردهای آن تلقی می شد و عملکرد موفق این دو، در طول سه دهه از حیات طیبه انقلاب اسلامی در همه عرصه ها این حقیقت و ادعا را به اثبات رساند.

در سالهای آغازین جمهوری اسلامی، سازمانهای منافقین در پایتخت و احزاب و گروه های زیاده خواه و جدایی طلب در استانهای مرزی جنوب و شمال و شرق و غرب کشور همچون حزب منحله توده و کومله و دموکرات و... آتش فتنه برافروخته بودند و هر کدام با نقشه ای و حمایت بیگانه ای سعی در براندازی این نظام نوپا و نوشکفته را داشتند ولی سپاه با سازماندهی نیروهای فداکار و معتقد بر آنها تاخت و امنیت را در کشور برقرار نمود.

ایادی استکبار و در رأس آن شیطان بزرگ که از ایجاد آشوب داخلی و فتنه گروه های سرسپرده چیزی عایدشان نشد و ارکان نظام را مستحکم دیدند با تشویق و ترغیب دست پرورده مجنونشان به قصد جلوگیری از نفود رستاخیز انقلاب ایران، جنگ نابرابری را بر کشور تحمیل کردند.

سپاه در هشت سال دفاع مقدس، بازوی پرتوانی بود که حماسه های بی نظیری را خلق کرد و در کنار بسیج مستضعفین و با طراحی عملیات های بی نظیری همچون والفجر 8 و کربلای پنج که پس از گذشت سال ها در مراکز نظامی و دانشگاه های دفاعی مورد تجزیه و تحلیل متفکرین و متخصصین و تئوریسین های جنگی قرار می گیرد، ضربه های مهلکی به پیکره ارتش صدام وارد می نماید.

در طول هشت سال جنگ تحمیلی نیز منافقین و اپوزیسیون های خارج نشین سعی داشتند با ترفند تفرقه بینداز و حکومت کن بین قوای مسلح به خصوص سپاه و ارتش تفرقه و جدایی بیندازند ولی امام راحل با تدبیر حکیمانه خود از این دو نیرو به عنوان لشکریان الهی نام برد و چنان اتحاد و برادری بین آنها به وجود آورد که در طول هشت سال جنگ برادران ارتشی و سپاهی دست در دست هم در قرارگاه های تاکتیکی حرکات دشمن را رصد و خنثی می کردند.

دوران رهبری امام خمینی(ره) با عزت و افتخار و سرافرازی به پایان رسید و پس از رحلت جانسوز آن بزرگوار، هدایت و رهبری این نظام به خلف صالحش امام خامنه ای مدظله العالی رسید.

سپاه پاسداران این ودیعه الهی و میراث بزرگ خمینی کبیر با آغاز دوران زعامت امام خامنه ای مدظله العالی با ویژگی و خصایص منحصر به فرد ایمانی و معنوی خود و با همان رویکرد ولایت مداری گوش به فرمان ولی امر مسلمین در راه آبادانی کشور و مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم وارد شد و با بهره مندی از جوانان مخلص و متخصص، با به کارگیری ظرفیت های سخت افزاری و نرم افزاری در راه توسعه زیربناهای اقتصادی و کاهش وابستگی به کمکهای فرامرزی؛ صدها پروژه عظیم ملی اقتصادی، عمرانی و سازندگی را با موفقیت به سرانجام رساند و هر جا که دیگر ادارات و نهادهای دولتی که نیازمند کمک و خدمت رسانی بودند مهندسین سپاه با همان روحیه ایثارگری و فداکارانه گام در آن عرصه گذاشتند و خدمات ارزشمندی را به ملت شریف ایران تقدیم نمودند.

در کور کردن چشم فتنه و مقابله با تهاجم فرهنگی، پاسداران با ورود به جنگ سایبری حرکات مذبوحانه معاندین نظام را یکی پس از دیگری نابود کردند.

دشمن که در رویارویی با فرزندان انقلاب و با تهدیدات سخت و نیمه سخت نتوانست به پیروزی برسد، تهدیدات نرم را در دستور کار قرارداد و اعتقادات و باورهای دینی و اسلامی را هدف قرارداد و با طراحی وبلاگ ها و وب سایت ها در فضای مجازی به سوی ارزشمندترین باور نظام مقدس جمهوری اسلامی یعنی ولایت حمله ور شد و با ساختن انیمیشن و فیلم و خلق داستانهای مستهجن سعی نمود تا نوجوانان و جوانان را منحرف سازد اما سپاه با درک عمیق از شرایط محیطی به رغم پیچیدگی ماموریت مقابله با تهدید نرم، به برکت تفکر بسیجی به سرعت وارد صحنه گردید و با اتخاذ راهبردهای اثربخش و سازوکارهای کارآمد جریانات فرهنگی برانداز متصل با دشمن را شناسایی و راه را بر توطئه گران و فتنه جویانی که با سلطه جهانی به ائتلاف رسیده بودند بست و توسط افسران سایبری و با عملیات های پیچیده و طاقت فرسا سردمداران این شبکه ها را دستگیر و نقشه های شوم آنها را نقش بر آب نمود.

تقویت بنیه علمی و کسب فناوری جدید موجب شد تا سپاه در میادین علمی نیز خوش بدرخشد و با فداکاری متخصصین کارآمد در مقابله با هر حمله و هجمه ای، موفق شد توان دفاعی خود را به رخ قدرتمندان بکشاند، لذا وقتی پهپاد مدرن شیطان بزرگ توسط این نیروی معجزه گر بر زمین نشست خواب خوش را از چشم آنان ربود و پس از سی و سه سال از عمر پر برکت این یادگار جاودانه امام خمینی(ره) فهمیدند که دیگر هیچ قدرتی نمی تواند با سپاه رودررو شود لذا تمامی فتنه گران داخلی و خارجی دست به دست هم دادند تا پاسداران را در نظر توده مردم ایران و جامعه بین المللی افرادی جاه طلب، رفاه طلب، ثروتمند و سپاه را زیاده خواه، زورگو و... معرفی نمایند. ولی آحاد مردم ایران می دانند که سپاه حافظ دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی است و رشد و بالندگی آن در پرتو زنده ماندن تمامی ارزشهایی است که از امام و شهدا به ارث رسیده است.

آنچه که سپاه را از دیگر قوای مسلح کشورها و ارتش های جهان متمایز کرده است همانا حفظ تقوا، ایمان، دیانت و ولایتمداری است و حیات طیبه این نیرو مشحون از افتخار، ایثار، صلابت، غیرت، خدامحوری و جان بر کف در راه آرمان های والای انقلاب اسلامی است که سربازانش ولایی و فدایی ولایتند.

فلسفه وجودی پاسدار اعتلای کلمه طیبه «لااله الا الله» است که معنای آن کار برای رضای خداست.

ایمان قوی، خدامحوری و ولایتمداری در شخصیت معنوی پاسداران نهادینه شده است و دشمنان می دانند که تا این اصول در وجود پاسداران باشد آنها هیچ غلطی نمی توانند بکنند. 

لذا فتنه گران داخلی و خارج نشینان خود فروخته وقتی می بینند که با وجود چنین نیروی قدرتمند ولایتمدار

نمی توانند درکشور جولان دهند، در همراهی با رسانه های بیگانه هر فرصتی که پیدا می کنند سعی در تخریب سیمای تابناک سپاهیان پاسدار می نمایند.

منابع:

¤ سپاه مولود انقلاب- به کوشش محمد قاسم
فروغی جهرمی
¤ سپاه در گذر انقلاب، معاونت روابط عمومی سپاه

شاهدان کویر:این مقاله درصفحه سیاسی روزنامه کیهان مورخ91/03/10 منتشر شده است وسایت های مختلف نیزاقدام به انعکاس متن فوق نموده اند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">